PMK
Sprawa śmierci polskich marynarzy może zostać zamieciona pod dywan - alarmuje pełnomocnik części rodzin ofiar zatrucia w 2015 na statku Nefryt szczecińskiego armatora Euroafrica.
Prokuratura nie komentuje zarzutów prawnika i wyjaśnia, że zgodę na jej działania potwierdził sąd. Mecenas Patryk Zbroja tłumaczy, że po niespełna dwóch latach śledztwa teraz je zawieszono, bo prokurator chce przesłuchać pracowników firmy dezynsekcyjnej z Wybrzeża Kości Słoniowej.
- Trujący środek dostał się do kajut, zginęły 2 osoby, 13 przewieziono do szpitala. Postępowanie utknęło w martwym punkcie - mówi w Radiu Szczecin Zbroja. - Nie wiemy czy to postępowanie będzie trwało w zawieszeniu przez okres najbliższych kilku tygodni, kilku miesięcy czy kilku lat, bo nie wiemy do końca, w jaki sposób ten wniosek zostanie ten wniosek zostanie rozpoznany przez organy Wybrzeża Kości Słoniowej. Jako pełnomocnik części pokrzywdzonych w tej sprawie nie ukrywam, że pokrzywdzeni mają obawę, że sprawa zostanie zamieciona pod dywan.
W wyniku tego wypadku oprócz śmierci dwóch osób, 13 kolejnych marynarzy trafiło do szpitala. Do zdarzenia doszło we wrześniu 2015 roku. „Nefryt” znajdował się w podróży z Portu Abidżan, San Pedro (Wybrzeże Kości Słoniowej) do Portu Aarhus w Danii. Na pokładzie znajdowało się 17 Polaków. Statek przewoził 7250,008 t orzeszków shea.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych