pc
KE może zakwestionować projekt ustawy mającej usprawnić rozbudowę bałtyckich portów. Inne specjalne przepisy związane z inwestycjami też są na cenzurowanym – pisze środowy "Puls Biznesu".
Gazeta informuje, że to Ministerstwo Spraw Zagranicznych zgłosiło zastrzeżenia do projektu specustawy mającej usprawnić inwestycje w rozbudowę portów bałtyckich, przygotowanego przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
"Grzegorz Witkowski, wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, informuje, że uwagi MSZ mają związek z prowadzonym przez Komisję Europejską badaniem kilku już działających specustaw, m.in. dotyczącej budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną" – pisze "Puls Biznesu".
Gazeta cytuje opinię prezesa Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa Barbary Dzieciuchowicz, która przypomina, że od wielu lat niemal wszystkie znaczące inwestycje publiczne są budowane i modernizowane na podstawie specustaw. Według niej negatywna ocena KE czy TSUE może wymusić zmianę prawa inwestycyjnego w Polsce i przebudowę systemu realizacji projektów publicznych.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych