pc
Prezydenci Austrii Alexander Van der Bellen, Bułgarii Rumen Radew i Rumunii Klaus Iohannis opowiedzieli się w piątek za rozwojem regionu naddunajskiego jako ważnego elementu europejskiej infrastruktury transportowej i handlowej.
Spotkanie szefów państw odbyło się w bułgarskim Ruse nad Dunajem na zaproszenie Radewa.
Bułgaria, Austria i Rumunia będą dźwignią rozwoju idei dunajskiej - stwierdził Van der Bellen. W sensie gospodarczym Dunaj jest zasobem, który należy wykorzystywać lepiej w kwestii turystyki i transportu – dodał.
„Chcemy położyć nacisk na dunajską strategię, której możliwości są ogromne, lecz niestety nie do końca wykorzystane. Chcemy, by region naddunajski stał się bardziej dostępny w obszarze transportu i we wszelkich innych obszarach” - podkreślił Iohannis.
Strategia dunajska została przyjęta przez UE w 2013 r. wzorem strategii dla regionu Bałtyku. Jej celem jest zjednoczenie wysiłków zainteresowanych krajów na rzecz rozwoju regionu, a także udostępnienie im środków finansowych na infrastrukturę, komunikację i podniesienie dobrobytu 115 mln ludzi, żyjących w 10 krajach, przez które płynie rzeka. Liczący 2 850 km Dunaj jest drugą po Wołdze najdłuższą rzeką w Europie.
Wizyta prezydentów Austrii i Rumunii w Bułgarii ma dodatkowy cel – zagwarantowanie kontynuacji priorytetów polityki unijnej m.in. w kwestii integracji Bałkanów Zachodnich. Austria i Rumunią będą następnymi przewodniczącymi w Radzie UE po Bułgarii, której prezydencja upływa 30 czerwca.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law