ew
Będziemy w stanie utrzymać dobre relacje z Wielką Brytanią nawet jeśli dojdzie do bezumownego Brexitu; status Polaków na Wyspach się nie pogorszy, a ich prawa będą respektowane - powiedział we wtorek premier Mateusz Morawiecki.
Szef rządu był pytany podczas wywiadu w TVP, jakie są scenariusze na Brexit.
"Ja z panią premier (Wielkiej Brytanii Theresą) May rozmawiałem kilkanaście razy w ostatnich kilkunastu miesiącach i wiem, że jest wola po stronie Wielkiej Brytanii, żeby utrzymać w stanie dotychczasowym wszystkie nasze relacje w możliwie szerokim zakresie po wyjściu Wielkiej Brytanii z UE" - oświadczył szef rządu. Jak zaznaczył, nie będzie to jednak łatwe, bo opuszczenie Unii przez Wielką Brytanię nie oznacza, że będzie miała ona takie same zobowiązania, jak dzisiaj.
"Staramy się, żeby - po pierwsze - nasi obywatele na Wyspach Brytyjskich zachowali wszystkie swoje przywileje socjalne, swoje prawa, które nabyli do tej pory, jak również przedsiębiorcy, dla których Wielka Brytania jest drugim bądź trzecim rynkiem" - mówił Morawiecki.
"Jestem zdania, że będziemy w stanie utrzymać te dobre relacje, może nawet bardzo dobre relacje, nawet jeżeli to wyjście będzie bezumowne, czyli takie groźniejsze, o jakim jeszcze do niedawna się mówiło" - podkreślił premier. "Jeśli będzie nawet ten bezumowny Brexit, to dla Polaków na Wyspach nie będzie to oznaczało, że ich status się pogorszy względem tego, gdyby do tej umowy doszło, ponieważ prawa Polaków będą respektowane" - dodał.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych