pc
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk rozmawiał w Berlinie ze swoim odpowiednikiem między innymi na temat polityki transportowej i projektów infrastrukturalnych będących przedmiotem wspólnego zainteresowania - poinformowało ministerstwo infrastruktury w czwartkowym komunikacie.
"Minister Infrastruktury Rzeczypospolitej Polskiej, Andrzej Adamczyk i Federalny Minister Transportu i Infrastruktury Cyfrowej Republiki Federalnej Niemiec, Christian Schmidt w dniu 22 lutego 2018 r. w Berlinie, w ramach dwustronnej dyskusji, przeprowadzili konstruktywną wymianę informacji na temat polityki transportowej, projektów infrastrukturalnych będących przedmiotem wspólnego zainteresowania oraz europejskiej polityki transportowej, między innymi TEN-T oraz Via Carpatia" - napisano w komunikacie resortu transportu.
"Postanowili, że dobra współpraca między dwoma krajami w dziedzinie transportu oraz wymiana informacji będzie kontynuowana i pogłębiana" - dodano.
"Poruszaliśmy przede wszystkim problem transportu drogowego, dyrektywy o delegowaniu w transporcie, bo to niezmiernie ważne" - powiedział w rozmowie z TVP Info Adamczyk.
Minister Adamczyk przypomniał, że Republika Federalna Niemiec ma zupełnie inne stanowisko w sprawie dyrektywy o delegowaniu w transporcie.
"Powiem wprost: to, co się proponuje w Komisji Europejskiej, wcześniej proponowano w postaci przepisów tzw. MiLOG, to rozwiązania protekcjonistyczne. One chronią rynek niemiecki, a my przecież mamy do czynienia z wolnym przepływem usług i towarów w Unii Europejskiej i tego też oczekujemy od naszych partnerów" - powiedział minister.
Adamczyk powiedział też, że pozytywnie przyjął stanowisko Niemiec w sprawie budowy trasy Via Carpatia i włączenie jej w europejską sieć transportową.
"Minister transportu RFN powiedział, że droga ta jest z jego punktu widzenia potrzebna Europie, mam przekonanie, że kiedy będziemy starali się o wpisanie Via Carpatii w sieć bazową, w główną sieć komunikacyjną Unii Europejskiej, nie będziemy z tym mieli większych problemów. Szukamy wszędzie zwolenników, sojuszników i tych, którzy wspierają projekt Via Carpatii. Na pewno strona niemiecka nie będzie przeciwna" - powiedział minister.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych