pc
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk rozmawiał w Berlinie ze swoim odpowiednikiem między innymi na temat polityki transportowej i projektów infrastrukturalnych będących przedmiotem wspólnego zainteresowania - poinformowało ministerstwo infrastruktury w czwartkowym komunikacie.
"Minister Infrastruktury Rzeczypospolitej Polskiej, Andrzej Adamczyk i Federalny Minister Transportu i Infrastruktury Cyfrowej Republiki Federalnej Niemiec, Christian Schmidt w dniu 22 lutego 2018 r. w Berlinie, w ramach dwustronnej dyskusji, przeprowadzili konstruktywną wymianę informacji na temat polityki transportowej, projektów infrastrukturalnych będących przedmiotem wspólnego zainteresowania oraz europejskiej polityki transportowej, między innymi TEN-T oraz Via Carpatia" - napisano w komunikacie resortu transportu.
"Postanowili, że dobra współpraca między dwoma krajami w dziedzinie transportu oraz wymiana informacji będzie kontynuowana i pogłębiana" - dodano.
"Poruszaliśmy przede wszystkim problem transportu drogowego, dyrektywy o delegowaniu w transporcie, bo to niezmiernie ważne" - powiedział w rozmowie z TVP Info Adamczyk.
Minister Adamczyk przypomniał, że Republika Federalna Niemiec ma zupełnie inne stanowisko w sprawie dyrektywy o delegowaniu w transporcie.
"Powiem wprost: to, co się proponuje w Komisji Europejskiej, wcześniej proponowano w postaci przepisów tzw. MiLOG, to rozwiązania protekcjonistyczne. One chronią rynek niemiecki, a my przecież mamy do czynienia z wolnym przepływem usług i towarów w Unii Europejskiej i tego też oczekujemy od naszych partnerów" - powiedział minister.
Adamczyk powiedział też, że pozytywnie przyjął stanowisko Niemiec w sprawie budowy trasy Via Carpatia i włączenie jej w europejską sieć transportową.
"Minister transportu RFN powiedział, że droga ta jest z jego punktu widzenia potrzebna Europie, mam przekonanie, że kiedy będziemy starali się o wpisanie Via Carpatii w sieć bazową, w główną sieć komunikacyjną Unii Europejskiej, nie będziemy z tym mieli większych problemów. Szukamy wszędzie zwolenników, sojuszników i tych, którzy wspierają projekt Via Carpatii. Na pewno strona niemiecka nie będzie przeciwna" - powiedział minister.
Rozliczenia marynarzy: Chiny, od 2024 roku zmiana umowy podatkowej
Raportowanie ESG: diabeł tkwi w szczegółach - wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Czarter na podróż – okres ładowania (laytime)
OZE: Strategia czy jej brak w zakresie cyberbezpieczeństwa RP na morzu?
Najważniejsze terminy dla marynarza z perspektywy prawa podatkowego
Areszt dla sześciu osób za próbę przemytu owoców morza z Japonii do Chin