pc
EURPLN powinien w najbliższym czasie pozostawać w trendzie bocznym, a efekt minutek Fed już się wyczerpał - ocenia Jakub Rybacki z ING. Jego zdaniem, rentowności polskiego długu będą zbliżać się do dochodowości niemieckich obligacji.
"Skala osłabienia EURPLN po minutkach Fed już się w dużej mierze wyczerpała. W najbliższym czasie spodziewamy się jedynie wahań kursu EURPLN w trendzie bocznym" - powiedział PAP Biznes Jakub Rybacki z ING.
Ekonomista nie spodziewa się fundamentalnych "krajowych impulsów" dla kursu złotego aż do marcowej projekcji inflacji.
"Niski deficyt obrotów bieżących, zmierzający w kierunku nadwyżki, będzie jednak cały czas czynnikiem aprecjacyjnym dla polskiej waluty" - dodał ekspert.
RENTOWNOŚCI ZALEŻNE OD BUNDA
"Spodziewamy się, że rentowności polskiego długu podążać będą za dochodowością zagranicznych papierów dłużnych" - powiedział Rybacki.
"Na środku i długim końcu poziom zwrotu z polskich obligacji powinien zbliżać się do poziomu dochodowości niemieckiego długu" - dodał.
Zdaniem Rybackiego, niższe prawdopodobieństwo podwyżek stóp procentowych przez RPP sprzyjać może spadkom rentowności polskich dwulatek.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych