pc
24 ukraińskich marynarzy, zatrzymanych w rejonie Cieśniny Kerczeńskiej, zostanie osądzonych według przepisów prawa rosyjskiego, ponieważ wpłynęli nielegalnie na rosyjskie wody - oświadczył w piątek szef dyplomacji Rosji Siergiej Ławrow.
Na konferencji prasowej w czasie obrad Rady Ministerialnej OBWE w Mediolanie Ławrow mówił o incydencie z 25 listopada, który był jednym z głównych tematów wypowiedzi uczestników - szefów dyplomacji 57 krajów członkowskich.
W stolicy Lombardii apelowano o natychmiastowe uwolnienie marynarzy i trzech zatrzymanych ukraińskich okrętów.
Jak wyjaśnił Ławrow, ukraińscy marynarze "są chronieni przez traktaty o prawach człowieka i zostaną osądzeni zgodnie z rosyjskim prawem". "Teraz musimy zobaczyć, jak długie będzie postępowanie według rosyjskiego prawa" - dodał.
Minister zarzucił władzom Ukrainy, że zajmują "destrukcyjne stanowisko", co jego zdaniem uniemożliwia realizację porozumień z Mińska w sprawie uregulowania konfliktu w Donbasie.
Odnosząc się do dyskusji podczas 25. Rady Ministerialnej OBWE Ławrow powiedział: "Mówiono wiele o Ukrainie, co stało się rytuałem naszych zachodnich partnerów". "My nie uchylamy się od dyskusji, ale wzywam wszystkich, aby nie zwracali się tak bardzo do Rosji, ale by prosili Kijów o realizację porozumień z Mińska" - dodał.
Ławrow zarzucił UE, że "w obecnym momencie zachowuje się w sposób agresywny i rusofobiczny". Tak odpowiedział na pytanie o hipotezę zaostrzenia sankcji wobec Rosji.
"My zrobimy wszystko, by zredukować uzależnienie od związków ekonomicznych najbardziej uderzonych przez sankcje" - zadeklarował szef MSZ Rosji.
"Wiele państw OBWE, jeśli nie większość podkreśliło, że sankcje są przeciwskuteczne dla wszystkich, również dla tych, którzy je nakładają. My kontynuujemy naszą linię, która ostrzega przed możliwością sankcji powracających. Kto wprowadza sankcje, uruchamia rodzaj spirali. Jesteśmy gotowi odpowiedzieć w jednakowy sposób"- oświadczył Ławrow.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych