ew
Pierwszy kwartał 2019 roku spółka Grupa Azoty ZAK SA zakończyła zyskiem 47 mln złotych netto, przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 529 mln - poinformowało biuro prasowe kędzierzyńsko-kozielskiej firmy.
Jak zaznacza spółka, osiągnięty wynik jest lepszy zarówno od poprzedniego kwartału (26 mln zł netto), jak i analogicznego kwartału ubiegłego roku (36 mln zł).
Zdaniem prezesa GA ZAK SA Sławomira Lipkowskiego, wynik jest efektem korzystnej ceny gazu, będącego głównym surowcem produkcyjnym, jak i poprawiająca się sytuacja na rynku nawozowym.
W pierwszym kwartale 2019 roku firma z Kędzierzyna-Koźla uruchomiła na terenie jednego z dystrybutorów nową bazę modułową do obsługi sprzedaży nawozów płynnych RSM. Inwestycja, ulokowana w Świdnicy w województwie dolnośląskim, w ocenie zarządu ZAK-u, zaowocowała przyspieszeniem dostaw i zwiększeniem elastyczności układu produkcyjno-rynkowego. Nowa baza składa się z czternastu zbiorników na nawozy o łącznej pojemności 1850 ton i jest dobrze skomunikowana z drogami krajowymi i autostradą. Z Kędzierzyna-Koźla, gdzie mieści się siedziba Grupy Azoty ZAK SA, do bazy modułowej w Świdnicy, nawóz jest przewożony cysternami kolejowymi.
Równolegle do produkcji nawozów kędzierzyńska spółka rozwija segment OXO, opierając biznes na bezpiecznych plastyfikatorach nieftalanowych. Według zapowiedzi ZAK-u, niebawem uruchomiona zostanie instalacja do produkcji estrów specjalistycznych, dzięki której portfolio Grupy Azoty ZAK SA zostanie wzbogacone o gamę nowych plastyfikatorów.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych