mgm.gov.pl
Paweł Brzezicki, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (MGMiŻŚ) spotkał się z Martinem Eyjólfssonem, który właśnie objął stanowisko ambasadora Republiki Islandii w Polsce.
MGMiŻŚ było pierwszym resortem, które odwiedził Martin Eyjólfsson. Wizyta była efektem dotychczasowej intensywnej współpracy polsko-islandzkiej w obszarze gospodarki morskiej, która została zapoczątkowana spotkaniem ministra Marka Gróbarczyka z poprzednim ambasadorem Gunnar Snorri Gunnarssonem w styczniu br. W lipcu br. delegacja Ministerstwa pod przewodnictwem szefa resortu złożyła wizytę na Islandii, której rezultatem było podpisanie listu intencyjnego z islandzkim ministerstwem przemysłu i innowacji o współpracy m.in. w obszarze rybołówstwa, przetwórstwa i przemysłu stoczniowego.
Obie strony wyraziły zadowolenie z dotychczasowej współpracy oraz nadzieję na konkretne przedsięwzięcia w przyszłości. Mogą to być wspólne projekty pomiędzy ośrodkami badawczymi do spraw rybołówstwa, które stworzą warunki do wymiany doświadczeń w tym obszarze.
Kolejnym obszarem współpracy jest budowa statków i możliwości, jakie oferują polskie stocznie. Strona islandzka podkreśliła dotychczasowe bardzo dobre doświadczenia w użytkowaniu jednostek wyprodukowanych w Polsce i zaznaczyła, że islandzcy armatorzy z coraz większym zainteresowaniem przyglądają się ofertom polskich stoczni, co stopniowo skutkuje konkretnymi zamówieniami.
- Mam nadzieję, że ta pozytywna dynamika naszej współpracy bilateralnej zostanie utrzymana i obie strony będą mogły osiągać z tego tytułu wymierne korzyści – podsumował spotkanie minister Brzezicki.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych