pc
O kształcie negocjowanego obecnie Pakietu Mobilności, rozmawiał m.in. z unijną komisarz ds. mobilności i transportu minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podczas Międzynarodowego Forum Transportu w Lipsku.
W tym roku Szczyt Ministrów Międzynarodowego Forum Transportu odbył się w dniach 23-24 maja. Głównymi tematami Szczytu były bezpieczeństwo w transporcie, związane m.in. z przeciwdziałaniem zagrożeniu terrorystycznemu oraz poprawa bezpieczeństwa na drogach.
Jak podano w komunikacie Ministerstwa Infrastruktury przekazanym w czwartek PAP, w trakcie wydarzenia Adamczyk spotkał się z ministrami oraz przedstawicielami ds. transportu z Bułgarii, Korei Południowej, Niemiec, Litwy i Szwecji. Jednym z tematów dyskutowanych z przedstawicielami państw członkowskich UE, jak i podczas spotkania z unijną komisarz ds. mobilności i transportu Violetą Bulc, był kształt obecnie negocjowanego Pakietu Mobilności.
Pakiet Mobilności to projekty prawa europejskiego regulujące warunki i zasady pracy w transporcie międzynarodowym. Propozycja zakłada wprowadzenie obowiązku stosowania minimalnej pensji, gdy kierowca przebywa w danym kraju co najmniej trzy dni w danym miesiącu.
Ministerstwo zajmuje się tą kwestią od 2016 roku. Kierownictwo resortu odbyło kilkadziesiąt poświęconych mu spotkań - z przedstawicielami Bułgarii, Chorwacji, Czech, Estonii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Litwy, Łotwy, Malty, Niemiec, Portugalii, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Szwecji, Węgier i Wielkiej Brytanii. W ocenie MIB zaprezentowany pakiet, zamiast sprzyjać mobilności, doprowadzi do jej ograniczenia. Zawarte w nim rozwiązania są niezgodne z priorytetami rozwoju europejskiej polityki transportowej, wyznaczonymi w Białej Księdze Transportu z 2011 r.
Podczas szczytu, w trakcie sesji poświęconej tematyce pokonywania barier dla bezpiecznego i wydajnego międzynarodowego transportu drogowego, minister Adamczyk zaproponował opracowanie "Karty dobrych praktyk w transporcie drogowym" - czytamy w komunikacie.
Jak tłumaczył, cytowany w komunikacie, Adamczyk, karta "pozwoli na promowanie regulacji zapobiegających ograniczeniom w swobodnym przepływie osób i towarów".
W komunikacie napisano, że ministrowie transportu podczas sesji ministerialnej przyjęli oświadczenie w sprawie bezpieczeństwa i ochrony w transporcie. "Wsparli w nim inicjatywy, których celem jest poprawa bezpieczeństwa oraz dostępności transportu pasażerskiego, stworzenie zintegrowanych i stabilnych systemów transportowych, a także zwiększenie współpracy w obszarze wdrażania nowoczesnych technologii" - czytamy.
Adamczyk zaznaczył, że Polska w pełni popiera "aktywności mające na celu zintensyfikowanie działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego". "Polska potwierdza swoje zaangażowanie w europejskie i światowe działania w tym obszarze" - dodał.
Szef MI rozmawiał też z prezesem Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) Alexandrem de Juniakiem. Tematem spotkania była m.in. budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego, a także związana z tym modernizacja systemu transportowego w Polsce.
Międzynarodowe Forum Transportowe (International Transport Forum - ITF) skupia obecnie 59 państw i jest organizacją o zasięgu globalnym.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych