pc/Urząd Morski w Gdyni
W gdańskim Dworze Artusa trwa 50. jubileuszowa sesja Komitetu Paryskiego Memorandum (Paris MoU). W Gdańsku Polska Administracja Morska gości około 70 przedstawicieli administracji morskich Państw, stron Paris MoU, Tokyo MoU, Black Sea MoU, Caribben MoU, Vina delMar, US Coast Gard, oraz ILO, IMO i Komisji Europejskiej. Sesja Paris MoU ma charakter podsumowania efektów całorocznej działalności inspekcyjnej statków zawijających do europejskich portów oraz nakreślenia polityki i strategii działania organizacji na kolejne dekady. Zakończy się 26 maja.
Memorandum paryskie (ang. Paris Memorandum of Understanding on Port State Control) to międzynarodowe porozumienie administracji morskich państw Europy, Kanady i Rosji w sprawie regionalnego systemu kontroli statków obcych bander zawijających do portów państw porozumienia. Wielka rola i znaczenie Paris MoU dla funkcjonowania światowego systemu transportu morskiego, polega przede wszystkim na gwarantowaniu bezpiecznej żeglugi poprzez kontrolę stanu technicznego statków i wyszkolenia marynarzy, zgodnie z wymaganiami podstawowych konwencji morskich:
W obradach Komitetu uczestniczą reprezentujący Polskę przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Krajowy Koordynator Port State Control oraz ekspert z Akademii Morskiej w Gdyni.
Gdańskie spotkanie to bez wątpienia wydarzenie o dużym znaczeniu dla bezpieczeństwa światowej żeglugi morskiej, całej branży morskiej, także polskiej flagi, w tym szczególnie dla związanej z morzem społeczności Pomorza.
Wyjątkowy charakter majowego spotkania wynika także ze zbiegu trzech znaczących rocznic: 50. sesji Komitetu Paryskiego Memorandum, 35-lecia istnienia Organizacji oraz 25-lecia uczestnictwa w niej Polski.
Szczegółowe informacje na temat wydarzenia tutaj.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych