pc/pgnig.pl
Zarząd PGNiG z zadowoleniem przyjął informację o wydaniu zgody przez amerykańską Federalną Komisję Regulacji Energetyki (FERC) na budowę terminalu skraplającego Port Arthur w Jefferson County w stanie Teksas nad Zatoką Meksykańską, który ma zacząć działać w 2023 roku.
PGNiG podpisało w 2018 roku umowę na zakup 2 mln ton skroplonego gazu ziemnego (LNG) rocznie od Port Arthur LNG, spółki zależnej Sempra Energy, począwszy od 2023 roku.
Według władz amerykańskiej spółki pozwolenie FERC to najważniejsza zgoda umożliwiająca podjęcie ostatecznej decyzji inwestycyjnej.
– Postępy przy realizacji amerykańskich projektów terminali skraplających, w tym pozyskanie przez ich operatorów zgód od regulatorów, są przez PGNiG uważnie monitorowane. Gratulujemy naszym amerykańskim partnerom i jesteśmy usatysfakcjonowani, że projekt prowadzony jest zgodnie z harmonogramem. Już wcześniej zgodę FERC otrzymał jeden z projektów realizowanych przez firmę Venture Global LNG, z którą również podpisaliśmy długoterminowe kontrakty. Obie decyzje przybliżają nas do rozpoczęcia kontraktów na zakup LNG w latach 2022 i 2023 – powiedział Piotr Woźniak, prezes zarządu PGNiG.
Terminal Port Arthur LNG składać się będzie z dwóch ciągów skraplających, trzech zbiorników magazynowych LNG i instalacji umożliwiających eksport ok. 11 mln ton LNG rocznie. Pierwsze ładunki skroplonego gazu mają z niego wypłynąć w świat w 2023 roku.
Nigeria bierze się za porty, inwestuje w nie Maersk
Dennis Tetzlaff objął funkcję dyrektora operacyjnego ds. floty w Stena Line
Na Ukrainę wróciły regularne połączenia feederowe
Estonia równie popularna co Polska. Zaawizowano ponad 100 zawinięć wycieczkowców
Pierwszy statek przy Nabrzeżu Dąbrowieckim w Porcie Szczecin
W 2023 r. obrót ładunków w polskich portach wzrósł o 14,3 proc.