• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Zarobki czołowego armatora tankowców z gigantycznym wzrostem w pierwszym kwartale 2020 roku

PMK

26.04.2020 14:19 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Zarobki czołowego armatora tankowców z gigantycznym wzrostem w pierwszym kwartale 2020 roku

Partnerzy portalu

Zarobki czołowego armatora tankowców z gigantycznym wzrostem w pierwszym kwartale 2020 roku - GospodarkaMorska.pl

Największy na świecie właściciel i operator bardzo dużych tankowców (VLCC), Bahri, odnotował ogromny wzrost (o 133,77 procent) zysku w pierwszym kwartale 2020 roku pomimo pandemii COVID-19.

Zysk netto firmy po opodatkowaniu wzrósł do 419,22 mln SAR (111 mln USD) z 179,33 mln SAR odnotowanych w tym samym okresie w 2019 roku.

Bahri poinformowało, że wzrost kwartalnych zysków był spowodowany wzrostem stawek frachtowych i silnym popytem na transport ropy, co spowodowało wzrost liczby rejsów w tym kwartale.

Przypomnijmy, że firma skorzystała z marcowego boomu na masowce VLCC. Średnie zarobki tych jednostek wzrosły wtedy aż o 600% z 30 000 dziennie w połowie lutego do 210 000 USD dziennie.

Bahri podobno zatrudniło wtedy do 25 tankowców, co jest rzadkim posunięciem właściciela VLCC, który dotąd nie był tak aktywny na rynku kasowym.

- Wyniki są świadectwem naszego ciągłego pragnienia i naszych niezrównanych możliwości wykorzystywania pojawiających się na rynku możliwości. Nasze szeroko zakrojone działania mające na celu zwiększenie wydajności operacyjnej również się opłaciły - powiedział Abdullah Aldubaikhi, prezes Bahri.

Bahri poinformowało, że całkowite przychody w analizowanym kwartale wzrosły do 2,08 miliarda SAR, co stanowi wzrost o 22,06 procent z 1,7 miliarda SAR rok wcześniej i 7,36 procent z 1,94 miliarda SAR w czwartym kwartale 2019 roku.

Jednak po ostatnim porozumieniu członków i sojuszników OPEC + o obniżeniu produkcji o 9,7 miliona baryłek ropy naftowej dziennie stawki VLCC będą musiały stawić czoła ogromnej presji spadkowej.

W szczególności prognozy popytu są stale korygowane w dół w związku z wpływem COVID-19, a MFW już ostrzega o zbliżającej się recesji światowej gospodarki.

Rynki VLCC są coraz mocniej zależne od zmian geopolitycznych, jednak bardzo często właścicielom udaje się przekształcić zakłócenia na rynku na swoją korzyść.

Główny analityk żeglugi morskiej BIMCO, Peter Sand, uważa, że zwykłe podstawy podaży i popytu na rynku tankowców ropy naftowej nie powrócą do normy do trzeciego kwartału 2021 roku.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.