PMK
Islandia zdecydowała się zakazać używania ciężkiego bunkra na swoich wodach, by podnieść jakość powietrza zarówno na lądzie, jak i na regionach przybrzeżnych.
Nowe rozporządzenie zostało wydane w tym miesiącu jako zmiana obowiązujących przepisów przez islandzkie Ministerstwo Środowiska i Zasobów Naturalnych.
Poprawka zmniejsza maksymalną dopuszczalną zawartość siarki w paliwach żeglugowych stosowanych na wodach terytorialnych i śródlądowych Islandii z 3,5 procent obecnie do 0,1 procent od 1 stycznia 2020 roku. Dzięki temu Islandia będzie zgodna z obecnymi obszarami kontroli emisji określonymi w załączniku VI do konwencji MARPOL.
W połączeniu z nadchodzącymi przepisami IMO 2020 nowe rozporządzenie skutecznie zakazuje stosowania wysokosiarkowych paliw żeglugowych w Islandii i wokół niej oraz na jej wodach terytorialnych.
- Dzięki temu dopuszczalna zawartość siarki w paliwach żeglugowych na Islandii będzie wynosić 0,1% na wodach terytorialnych i wewnętrznych, a więc także w fiordach i zatokach - oświadczyło islandzkie Ministerstwo Środowiska i Zasobów Naturalnych.
Statek wyposażony w zatwierdzone systemy oczyszczania spalin, zwane także płuczkami, nadal będzie mógł spalać HFO podczas zawijania do Islandii.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania