PMK
Europejscy armatorzy zwrócili się do brytyjskich i unijnych organów regulacyjnych o dalszą ścisłą współpracę w kwestii żeglugi.
Europejscy armatorzy podkreślili znaczenie włączenia transportu morskiego w nadchodzące negocjacje handlowe, jak stwierdzono w oświadczeniu Stowarzyszenia Armatorów Wspólnoty Europejskiej (ECSA).
„ECSA podkreśla, że jedyną i najbardziej ekonomicznie uzasadnioną przyszłością jest taka, w której Wielka Brytania i UE dalej ściśle współpracują w sferze handlowej”.
Dyskusje na temat Brexitu pokazały, jak powiązane są łańcuchy dostaw i logistyki między UE a Wielką Brytanią. Utrzymanie płynności handlu między UE a Wielką Brytanią musi zatem być priorytetem - uważa stowarzyszenie handlowe.
- Firmy żeglugowe są nieodłączną częścią tej sprawnie działającej rzeczywistości biznesowej. Ponadto wzajemny dostęp do rynku w celu świadczenia usług morskich w takich obszarach, jak sektor dostaw morskich i regularne transakcje krajowe, jest niezbędny do utrzymania tych bliskich stosunków w przyszłości - dodało ECSA.
- Europejscy armatorzy są przekonani, że obecne połączenia firm i usług po obu stronach kanału La Manche powinny zostać zachowane, aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie gospodarek zarówno UE, jak i Wielkiej Brytanii - powiedział Martin Dorsman, sekretarz generalny ECSA.
- Niezbędne jest zapewnienie płynności handlu, ciągłego dostępu do rynku oraz łatwego przepływu pracowników i pasażerów przy jednoczesnym utrzymaniu obecnych równych warunków działania między UE a Wielką Brytanią - kontynuował Dorsman.
ECSA reprezentuje krajowe stowarzyszenia armatorów w UE i Norwegii. Europejscy armatorzy kontrolują 40% światowej floty handlowej i zapewniają 2,1 milionom Europejczyków pracę zarówno na pokładzie, jak i na lądzie.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key