PMK
Europejscy armatorzy zwrócili się do brytyjskich i unijnych organów regulacyjnych o dalszą ścisłą współpracę w kwestii żeglugi.
Europejscy armatorzy podkreślili znaczenie włączenia transportu morskiego w nadchodzące negocjacje handlowe, jak stwierdzono w oświadczeniu Stowarzyszenia Armatorów Wspólnoty Europejskiej (ECSA).
„ECSA podkreśla, że jedyną i najbardziej ekonomicznie uzasadnioną przyszłością jest taka, w której Wielka Brytania i UE dalej ściśle współpracują w sferze handlowej”.
Dyskusje na temat Brexitu pokazały, jak powiązane są łańcuchy dostaw i logistyki między UE a Wielką Brytanią. Utrzymanie płynności handlu między UE a Wielką Brytanią musi zatem być priorytetem - uważa stowarzyszenie handlowe.
- Firmy żeglugowe są nieodłączną częścią tej sprawnie działającej rzeczywistości biznesowej. Ponadto wzajemny dostęp do rynku w celu świadczenia usług morskich w takich obszarach, jak sektor dostaw morskich i regularne transakcje krajowe, jest niezbędny do utrzymania tych bliskich stosunków w przyszłości - dodało ECSA.
- Europejscy armatorzy są przekonani, że obecne połączenia firm i usług po obu stronach kanału La Manche powinny zostać zachowane, aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie gospodarek zarówno UE, jak i Wielkiej Brytanii - powiedział Martin Dorsman, sekretarz generalny ECSA.
- Niezbędne jest zapewnienie płynności handlu, ciągłego dostępu do rynku oraz łatwego przepływu pracowników i pasażerów przy jednoczesnym utrzymaniu obecnych równych warunków działania między UE a Wielką Brytanią - kontynuował Dorsman.
ECSA reprezentuje krajowe stowarzyszenia armatorów w UE i Norwegii. Europejscy armatorzy kontrolują 40% światowej floty handlowej i zapewniają 2,1 milionom Europejczyków pracę zarówno na pokładzie, jak i na lądzie.
Speed – rekordowy rok mimo utraconych możliwości
Damen: autonomiczna żegluga ≠ bezzałogowe statki
Największe kontenerowce świata - przegląd
Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą
Inwestycja na terminalu promowym w Świnoujściu zmienia go z każdym dniem [wideo]
Świnoujście. Terminal kontenerowy sercem uniwersalnego hubu
Ropa brent | 54,84 $ | baryłka | 0,00% | 22:58 |
Cyna | 21298,00 $ | tona | -0,56% | 14 sty |
Cynk | 2716,00 $ | tona | -1,27% | 14 sty |
Aluminium | 2010,00 $ | tona | 0,05% | 14 sty |
Pallad | 2391,00 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Platyna | 1078,70 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Srebro | 24,82 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Złoto | 1827,85 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |