• <
PZT_980x120_gif_2020

Budowa bramy do polskich portów ruszy w 2022 roku?

Strona główna Porty, logistyka Budowa bramy do polskich portów ruszy w 2022 roku?
Budowa bramy do polskich portów ruszy w 2022 roku? - GospodarkaMorska.pl

ew

14.05.2020 Źródło: własne

Budowa inwestycji wartej ponad 200 mln zł czyli suchego portu w Zajączkowie Tczewskim może rozpocząć się w 2022 roku. Jak udało nam się dowiedzieć, dwa dni temu zostało wysłane zapytanie ofertowe na przygotowanie projektu budowlanego.

"Proces już ruszył, na wiosnę przyszłego roku planujemy zakończyć proces projektowy i uzyskać  pozwolenie na budowę" - powiedział nam Robert Krzemiński, Project Manager ICY Tczew.

Intermodal Container Yard port to potężne zaplecze dystrybucyjno-przeładunkowe, które umożliwi sprawną i efektywną obsługę ładunków oraz optymalizację łańcucha dostaw zarówno od strony morza w głąb lądu (i odwrotnie) jak i w relacjach wewnątrz europejskich z zachodu na wschód i z północy na południe. Inwestycja poprawi dostępność komunikacyjną Pomorza, umożliwi skuteczne konkurowanie portów Gdańska i Gdyni z portami Morza Północnego. Projekt ma odciążyć obwodnicę Trójmiasta od ruchu ciężkich samochodów z kontenerami i przenieść ruch ładunków podróżujących dziś po drogach Gdańska, Gdyni i Sopotu na tory.

Budową inwestycji zajmie się spółka PCC Intermodal S.A.. Budowa zaplecza dystrybucyjno-przeładunkowego miała rozpocząć się już kilka lat wcześniej, ale jak powiedział nam Robert Krzemiński: "Opóźnienia były związane między innymi ze żmudną pracą formalno-dokumentacyjną. To ogromna inwestycja, która znacząco wpłynie na rozwój regionu i stworzy nowe miejsca pracy. W planach jest budowa między innymi dziesięciotorowej bocznicy kolejowej, z torami podsuwnicowymi o długości 750 m. Taki układ torowy umożliwi szybki przeładunek kontenerów pomiędzy pociągami oraz sprawną obsługę terminalową. Bocznica obsługiwana będzie przez suwnice kolejowe oraz specjalistyczny sprzęt do przeładunku i składowania kontenerów.  Planujemy, że w ramach suchego portu powstanie nowoczesne zaplecze logistyczne z agencjami celnymi, firmami spedycyjnymi, warsztatami napraw kontenerów i powierzchniami magazynowymi. Będziemy oczywiście ubiegać się o dofinansowanie tej inwestycji ze środków unijnym. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to na początku 2022 r. rozpoczniemy prace budowlane".

Podstawowe parametry operacyjne planowanej inwestycji:

  •     teren inwestycyjny o powierzchni całkowitej: 60 ha
  •     powierzchnia operacyjna terminala intermodalnego: 25 ha
  •     powierzchnie magazynowe i produkcyjne
  •     zdolności przeładunkowe terminala: ponad 1 mln TEU rocznie
  •     powierzchnia składowa terminala: ponad 20.000 TEU
  •     10 x 750 m tory bocznicowe obsługiwane przez suwnice kolejowe
  •     warsztaty do napraw i renowacji kontenerów
  •     przyłącza prądu dla kontenerów chłodniczych oraz izoterm
  •     usługi agencyjne, celne, fito-sanitarne, spedycyjne
  •     infrastruktura socjalno-gastronomiczna

 

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 45,25 $ baryłka  -0,20% 17:36
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2250,85 $ uncja  0,90% 17:36
 Platyna 996,65 $ uncja  0,32% 17:36
 Srebro 28,10 $ uncja  3,77% 17:36
 Złoto 2054,20 $ uncja  0,69% 17:36

Dziękujemy za wysłane grafiki.