PMK
Duński przewoźnik kontenerowy Maersk będzie wspierać globalne wysiłki badawcze w zakresie wzorców pogodowych i zmian klimatu, przeznaczając 300 własnych statków do udziału w globalnym programie Wolontariatu Obserwacyjnego (VOS).
Podczas gdy wiele statków Maerska już teraz uczestniczy w VOS, od końca tego roku cała flota duńskiego armatora weźmie w nim udział.
Jak wyjaśniono, zarejestrowane dane pomagają meteorologom w tworzeniu dokładniejszych prognoz pogody i sztormów oraz będą również wykorzystywane do tworzenia modeli atmosfery, które pomogą naukowcom lepiej zrozumieć zmiany klimatu.
- Jako globalna firma zajmująca się logistyką kontenerową, nasze jednostki pływające odgrywają kluczową rolę w utrzymaniu bezpieczeństwa i terminowości łańcucha dostaw. Pomaganie w prognozowaniu pogody i rozwoju nauki o klimacie ma dla nas wielki sens, ponieważ oba te obszary wpływają na naszą działalność na różne sposoby - powiedział Aslak Ross, szef działu standardów morskich Maerska.
Podczas gdy naukowcy zbierają i dzielą się obserwacjami pogody i warunków oceanicznych od ponad 150 lat na całym świecie, postęp technologiczny znacznie zwiększył ilość informacji, które można udostępniać.
Typowy VOS rejestruje i transmituje obserwacje ręcznie, a członek załogi statku odczytuje dane z instrumentów na pokładzie statku, lub w niektórych przypadkach za pośrednictwem automatycznych stacji pogodowych (AWS). Dane są następnie przesyłane do różnych krajowych służb meteorologicznych w celu wykorzystania ich w modelach prognozy pogody i monitorowania rzeczywistych warunków na morzu.
Aby uzyskać więcej danych z większą precyzją, pierwsze pięć statków Maersk uczestniczących w programie VOS jest wyposażonych w bardziej zaawansowany typ AWS, zwany Europejską Wspólną Automatyczną Stacją Pogodową (EUCAWS). System EUCAWS automatycznie gromadzi dane dotyczące ciśnienia atmosferycznego, temperatury powietrza i wilgotności względnej i przesyła je co godzinę do wyznaczonych stacji badawczych.
Do końca 2020 roku planuje się uruchomienie 50 takich stacji na statkach Maersk.
- Jeśli pomożemy nawet nieznacznie poprawić jakość usług związanych z trasowaniem pogody, będą to istotne dźwignie w naszych ciągłych wysiłkach na rzecz poprawy bezpieczeństwa naszych załóg i aktywów oraz zapewnienia niezawodnych czasów przybycia do łańcuchów dostaw naszych klientów - powiedział Ross.
Podczas gdy w programie VOS bierze udział ponad 3000 statków, ogólny udział spadł w ostatnich latach z powodu zmniejszenia zasobów finansowych i załogi światowej floty handlowej. Jednak nowe technologie, takie jak AWS i dzienniki elektroniczne, doprowadziły do wzrostu ilości i jakości obserwacji z każdego statku.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek