Zawirowania na światowym rynku w transporcie morskim będą miały wpływ na sytuację polskich armatorów jednak polskie porty nie powinny mieć problemów - czytamy w Pulsie Biznesu.
Analiza przeprowadzonej przez KPMG wskazuje, że na koniec III kwartału 2014 r. wartość akcji spółek zajmujących się przewozami morskimi spadła na świecie o 8 proc. w skali roku.
Zdaniem Wojciecha Drzymały - szefa zespołu doradczego dla sektora transportu, spedycji i logistyki w KPMG - polscy armatorzy też nie unikną kłopotów, ale nie są w najgorszym położeniu. Wyróżniają się bowiem odnowioną flotą masowców - bardziej ekonomicznych i chętniej czarterowanych przez klientów. Pozytywny jest też spadek cen ropy naftowej.
Kłopoty na rynku przewoźników powinny jednak ominąć porty. - Ciągła poprawa infrastruktury portowej i okołoportowej, a także rosnąca gospodarka Polski mogą spowodować, że światowe problemy branży morskiej nie muszą negatywnie wpłynąć na sytuację naszych portów - informuje Wojciech Drzymała.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania