jk
Urząd Morski w Gdyni ogłosił przetarg na zaprojektowanie, wybudowanie i dostarczenie kutra hydrograficznego, przeznaczonego do prowadzenia prac związanych z obsługą oznakowania nawigacyjnego na obszarze Zalewu Wiślanego.
Jednostka ma mieć konstrukcję stalową, całkowicie spawaną. Ma mierzyć od 20,00 do 22,00 m długości całkowitej, szerokości całkowitej nie mniej niż 6,20 m i zanurzeniu maksymalnym do 1,40 m. Na pokładzie kutra powinny zmieścić się 3 osoby załogi oraz 7 pracowników (łącznie 10 osób).
Statek ma być przeznaczony do prowadzenia prac związanych z obsługą oznakowania nawigacyjnego na obszarze Zalewu Wiślanego oraz byc przystosowany do żeglugi przybrzej do 12 mil morskich od brzegu. Praca jednostki na małych głębokościach, w rejonach dużego zamulenia i zapieszczenia. Kuter ma być wyposażony w pokład roboczy wraz z żurawiem pokładowym oraz kabestanem do obsługi oznakowania nawigacyjnego.
Szczegóły znajdują się na stronie Urzędu Morskiego w Gdyni.
Wymiary i parametry główne statku
Długość całkowita- Lc = 20,00 – 22,00 m
Szerokość konstrukcyjna - Bk = min. 6,00 m
Szerokość całkowita (z odbojnicą) - Bc =min. 6,2 0m
Zanurzenie konstrukcyjne - T = 1,20 – 1,30m
Zanurzenie maksymalne - Tmax = 1,40m
Wysokość powyżej linii wodnej (po złożeniu masztu) - H= 5,00 m
Wysokość powyżej linii wodnej (z podniesionym masztem) - H= 8,00 m
Wysokość wolnej burty w części rufowej - Hb= max. 1,00 m
Odstęp wręgowy - s = 0,50 m
Wręgi – zagęszczające się w części dziobowej.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie