pc
Firmy transportowe oraz armatorzy cały czas szukają sposobów na skuteczne ograniczenie problemu nielegalnych imigrantów. Interesującą koncepcję zaprezentował właśnie DFDS. Ma ona znaleźć zastosowanie w Esbjergu.
Nielegalni imigranci, którzy próbują przedostać się do Wielkiej Brytanii, to zjawisko przybierające na sile w tym duńskim porcie. Uciekają się oni do różnych sposobów, by osiągnąć założony cel. Jedną z popularnych metod jest ukrywanie się przez nich w okolicach osi naczep pojazdów ciężarowych.
W terminalu, z którego korzystają promy zawijające do tego położonego w zachodniej Jutlandii portu, obecnie zainstalowane są 32 kamery. Często są one jednak bezradne w obliczu rosnącego problemu, z jakim zmagają się władze duńskiego portu. Ich obiektywy nie są bowiem w stanie dostrzec tego, co dzieje się pod pojazdami. Stąd pomysł na instalację w strefie odpraw dodatkowych kamer. Zostaną one umieszczone w asfalcie i mają pomóc w wykrywaniu pasażerów na gapę.
– To rosnący problem. Jest to też niemal codzienność, gdy odkrywamy, jak migranci próbują się wspiąć na ogrodzenie albo wczołgać pod oś – mówi Eigil Madsen, menadżer ds. technicznych w DFDS z terminala w Esbjergu.
Nowe urządzenia mają znaleźć się w użyciu w ciągu najbliższych dni.
Promy DFDS pływają z Esbjerga do Immingham w Wielkiej Brytanii sześć razy w tygodniu.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?