• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Przetarg na budowę mostu przez Odrę i odcinka drogi nr 282 w województwie lubuskim

pc

12.04.2017 19:36 Źródło: PAP
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Przetarg na budowę mostu przez Odrę i odcinka drogi nr 282 w województwie lubuskim

Partnerzy portalu

Przetarg na budowę mostu przez Odrę i odcinka drogi nr 282 w województwie lubuskim - GospodarkaMorska.pl

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze ogłosił przetarg na budowę mostu przez Odrę w Milsku wraz z budową nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 282. To jedna z największych samorządowych inwestycji drogowych ostatnich lat.

Wartość projektu szacowana jest na ponad 110 mln zł. Jego celem jest poprawa układu komunikacyjnego w centralnej części regionu.

– To jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji drogowych w naszym regionie (...) Ważna zarówno dla mieszkańców, jak i turystów, bo obecnie funkcjonująca w Milsku przeprawa promowa powoduje olbrzymie utrudnienia – powiedziała marszałek województwa lubuskiego Elżbieta Polak.

Inwestycja będzie realizowana w formule zaprojektuj i wybuduj. Oznacza to, że wykonawca będzie zobowiązany do opracowania dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych zezwoleń, w tym zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, a następnie wykonania robót.

Zgodnie ze wstępnym harmonogramem, na 11 maja planowane jest otwarcie ofert, a na wrzesień tego roku podpisanie umowy z wykonawcą. Sama realizacja inwestycji ma potrwać 42 miesiące (prace projektowe i budowlane – PAP).

W ramach zadania powstanie ok. 9 km nowej drogi wojewódzkiej o szerokość jezdni 7 m, każdy pas ruchu po 3,5 m. Most będzie miał długość ok. 380 m. Będzie to obiekt pięcioprzęsłowy. Wzdłuż drogi będzie wybudowana ścieżka pieszo-rowerowa.

– To największa i historyczna inwestycja, jaką realizować będzie Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze – powiedział dyrektor ZDW Paweł Tonder.

Dodał, że budowa stałego połączenia na Odrze, niezależna od warunków atmosferycznych, mogąca funkcjonować przez cały rok – ma kluczowe znaczenie dla poprawy warunków ruchu drogowego w regionie i dalszego jego rozwoju. Nowe, bezkolizyjne skrzyżowanie drogi wodnej z drogą lądową zapewni udogodnienia dla wszystkich użytkowników ruchu drogowego.

Inwestycja ma zostać sfinansowana z funduszy europejskich w ramach RPO Lubuskie 2020 i budżetu regionu.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.