• <

Port Gdańsk i DCT Gdańsk firmami napędzającymi rozwój regionu Morza Bałtyckiego

pc/http://media.oliviacentre.pl

10.03.2018 12:25 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Port Gdańsk i DCT Gdańsk firmami napędzającymi rozwój regionu Morza Bałtyckiego
Port Gdańsk i DCT Gdańsk firmami napędzającymi rozwój regionu Morza Bałtyckiego - GospodarkaMorska.pl

„Baltic Trendsetters Club Certificates” w rękach dwóch gdańskich firm – Portu Gdańsk SA oraz najnowocześniejszego polskiego terminalu kontenerowego, DCT. Laureatami tej prestiżowej nagrody, przyznawanej przez „Baltic Transport Journal” firmom, które napędzają rozwój regionu Morza Bałtyckiego realizując wyjątkowe przedsięwzięcia wpływające na branże logistyczną i transportową zostały też podlaski Adampol (za projekt realizowany z Portem Gdańsk SA), OT Logistics ze Szczecina, fińskie Port of Helsinki i Finnlines, szwedzkie Ports of Stockholm, Tallink&Silja Line oraz Skangas z siedzibą w Norwegii.

Gala wręczenia nagród odbyła się 7 marca w Olivia Business Centre. Olivia Sky Club zgromadził zarządzających kluczowymi europejskimi firmami logistycznymi, transportowymi, terminalami i portami, przedsiębiorców związanych z szeroko pojętą branżą TSL w rejonie Morza Bałtyckiego i w Europie Środkowo-Wschodniej oraz przedstawicieli środowisk akademickich.

Certyfikaty odebrali, w imieniu Port Gdańsk SA oraz firmy Adampol – Adam Kłos, Commercial Director Port Gdańsk SA; firmy DCT – Cameron Thorpe, Chief Executive Officer; OT Logistics – Zbigniew Nowik, President of the Board, Port of Helsinki – Satu Aatra, Planning Manager Urban Planning; Finnlines – Agnieszka Waleńciak, Line Manager, Finland-Poland Service; Ports of Stockholm – Gun Rudeberg, General Counsel and Head of Environmental Affairs; Tallink&Silja Line – Janek Stalmeister, Chairman of the Management Board and Chief Executive Officer Tallink Grupp.

Uroczystość stanowiła część konferencji Transport Week, której tegoroczną, ósmą już edycję, poświęcono projektom rozwoju infrastruktury portowej w Europie oraz możliwościom oferowanym przez Nowy Jedwabny Szlak. Olivia Business Centre kolejny raz była partnerem wydarzenia. W konferencji udział wzięło blisko pół tysiąca uczestników z ponad 100 firm i instytucji zlokalizowanych w 21 krajach.

- Olivia Business Centre od początku wspiera projekty i inicjatywy służące rozwojowi regionu, a kondycja sektora TSL bez wątpienia wpływa na ekonomiczną pozycję Pomorza. Zresztą nie tylko Pomorza, ale i całego kraju. Rozbudowa infrastruktury transportowej, optymalizacja transportu morskiego, drogowego, śródlądowego, unowocześnianie portów i terminali to kluczowe tematy konferencji Transport Week, istotne też z punktu widzenia Olivii, największego hubu biznesowego w północnej Polsce, w którym działalność prowadzi dziś ponad 500 firm, także z branży logistycznej – podkreśla Agnieszka Zglinicka, projekt director w Olivia Business Centre. – Przyglądamy się już uważnie inicjatywie Nowego Jedwabnego Szlaku. Mówi się o tym, że Polska może dużo zyskać dzięki projektowi łączącemu korytarzami transportowymi Chiny i Europę. Sprzyja temu choćby nasze położenie. Zdaniem ekspertów Polska może się stać dla chińskich eksporterów przewodnikiem po rynkach Unii Europejskiej. – dodaje.

port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 40825,00 $ tona -2,44% 14 sty
 Cynk 3559,00 $ tona -0,42% 14 sty
 Aluminium 2977,00 $ tona 0,61% 14 sty
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.