PMK
Dubajski operator terminalowy DP World w swoich obiektach przeładował ponad 70 mln TEU, 10,1 proc. więcej niż w 2016 roku.
W czwartym kwartale zeszłego roku globalne przeładunki obiektów DP World wzrosły o 10,3 proc., z mocnymi wynikami we wszystkich regionach świata. Największy wkład w ten wynik miał terminale w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
- Korzystając z lepszych warunków handlowych i zysków z udziału w rynku, nasz globalny portfel terminali po raz kolejny zanotował wzrost w przeładunkach. Osiągnęliśmy dobre wyniki we wszystkich trzech regionach - skomentował prezes i dyrektor generalny DP World Sultan Ahmed Bin Sulayem.
- Gdy patrzymy w przyszłość do 2018 roku, spodziewamy się, że nasze terminale będą nadal notować wyniki powyżej wyników rynkowych. Nadal poszukujemy możliwości w komplementarnych sektorach w globalnym łańcuchu dostaw i utrzymujemy dyscyplinę wydatków inwestycyjnych poprzez dostosowanie zdolności do popytu. Biorąc pod uwagę dużą wydajność portfela, jesteśmy w stanie sprostać oczekiwaniom rynku na cały rok 2017 – dodał Sultan Ahmed Bin Sulayem.
DP World Ltd. planuje między innymi razem z Indyjskim Funduszem Inwestycyjnym zainwestować do 3 miliardów dolarów w hinduską infrastrukturę.
Firmy te stworzyły platformę do inwestowania w porty, terminale, przedsiębiorstwa transportowe i logistyczne w Indiach - powiedział w poniedziałek przedstawiciel DP World. 3 miliardy dolarów kapitału zostaną wykorzystane do nabycia aktywów i rozwoju projektów.
Plan potwierdza cieplejsze stosunki między Indiami a Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi, w których Dubaj jest drugim co do wielkości emiratem. W październiku urząd inwestycyjny Abu Dhabi podpisał umowę o zainwestowaniu miliarda dolarów w hinduski fundusz National Investment & Infrastructure Fund, stając się pierwszym jego inwestorem instytucjonalnym.
Platforma inwestycyjna DP World będzie również analizować możliwości wykraczające poza porty morskie, takie jak: porty rzeczne, korytarze towarowe, zarządzane przez port specjalne strefy ekonomiczne, śródlądowe terminale kontenerowe i infrastrukturę logistyczną.
DP World już zaangażował się w rozwój w indyjskich portach Mundra, Nhava Sheva, Kochi, Chennai, Visakhaptnam i Kulpi.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key