ew
Jak poinformowało Radio Gdańsk, wczoraj odbyła się uroczystośc podpisania umowy o dofinansowanie projektu „Przebudowa wejścia do Portu Ustka”. Rozbudowa pochłonie prawie 189 milionów złotych a prace będą zrealizowane w ramach programu operacyjnego Rybactwo i Morze. Umową o dofinansowanie objęto pierwszy etap przedsięwzięcia.
Dzięki tej inwestycji. potencjał portu w Ustce ma zdecydowanie wzrosnąć. Projekt zakłada przesunięcie o 250 metrów na zachód jednego z falochronów i tym samym znaczne powiększenie portu.
Jak powiedziała w rozmowie z Radiem Gdańsk Anna Gliniecka-Woś, rzecznik Urzędu Morskiego w Słupsku: "Nowy falochron będzie miał około 800 metrów długości. Poprawione zostaną warunki cumowania i stacjonowania jednostek rybackich. Powstanie nowe nabrzeże przeładunkowe, ostrogi tłumiące falowanie, a wybudowane nabrzeże cumownicze połączy falochrony wschodni z zachodnim".
Co więcej, w ramach podpisanej umowy, zostanie wykonany również projekt budowlany kolejnego etapu przebudowy wejścia do portu w Ustce, który zakłada budowę falochronu wschodniego w miejscu istniejącego wraz z przebudową nabrzeża pilotowego. Zaprojektowana zostanie również obrotnica o średnicy około 200 metrów.
Obecnie, port w Ustce skupia się głownie na fnkcjach rybackich.Rozbudowama przynieść potencjał także w transporcie i przemyśle. Prace mają potrwać do pierwszego kwartału 2023 roku. Inwestycja będzie realizowana przez Urząd Morski w Słupsku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny