ew
Wzajemne wsparcie na rzecz tworzenia łańcuchów logistycznych na osi wschód – zachód, północ – południe Europy oraz z Azji, a także kreowanie projektów inwestycyjnych w dot. logistyki – to główne założenia dokumentu podpisanego w czwartek przez PKP SA z 10 polskimi firmami logistycznymi.
Według PKP SA podpisane porozumienie jest pierwszym etapem działań, zmierzającym do utworzenia wspólnej platformy logistycznej.
Stronami Porozumienia Operatorów Terminali i Centrów Logistycznych Europy Środkowo – Wschodniej są: Euroterminal Sławków, Logit T.J. Kowalewski i Wspólnicy, PKP Cargo Centrum Logistyczne Małaszewicze, PKP Cargo Centrum Logistyczne w Medyka- Żurawica, PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa, Polskie Koleje Państwowe SA, Śląskie Centrum Logistyki, Terminale Przeładunkowe Sławków – Medyka, Wielkopolskie Centrum Logistyczne Konin – Stare Miasto, Zarząd Morskiego Portu Gdynia i Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
"PKP SA widzi przyszłość w zwiększeniu roli transportu kolejowego w łańcuchach logistycznych, dlatego też aktywnie włącza się w nowe projekty dotyczące budowy infrastruktury wsparcia logistycznego. Dla rozwoju logistyki i zwiększenia udziału w niej ekologicznych form transportu, takich jak transport morski czy kolejowy, a w przyszłości także wodny śródlądowy, potrzebna jest dobrze rozwinięta sieć różnego typu terminali czy parków logistycznych. Powinny one łączyć gałęzie transportowe w budowaniu wspólnych łańcuchów dostaw. Podpisane porozumienie jest również pierwszym etapem działań, zmierzającym do utworzenia wspólnej platformy logistycznej" - powiedział prezes PKP SA Krzysztof Mamiński.
"Po raz pierwszy z zasad bardzo typowej konkurencji przeszliśmy na zasady współpracy, które mają doprowadzić do optymalizacji procesów logistycznych, żeby było szybciej, taniej i wygodniej dla klienta, a dla nas wszystkich efektywniej ekonomicznie" - dodał prezes PKP SA.
Członek zarządu PKP SA Mirosław Antonowicz przyznał, że nieruchomości, które ma spółka są zróżnicowane, zarówno pod względem wielkości, jak i lokalizacji. Dlatego spółka kieruje ofertę zarówno do dużych międzynarodowych firm, jak i krajowych partnerów.
Prezes Morskiego Portu Gdynia Adam Meller powiedział, że w porozumieniu widzi szansę na realizację celów i priorytetów zawartych w Strategii Rozwoju Portu Gdynia do 2027 roku, a także w rządowej Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju do roku 2020 z perspektywą do 2030 r. w zakresie rozwoju infrastruktury wspierającej transport intermodalny poprzez powiązanie portów morskich z kolejową siecią transportową i dalszy rozwój potencjału polskich centrów logistycznych.
Dotychczas PKP SA podpisały listy intencyjne w sprawie realizacji projektów logistycznych z Pocztą Polską, Portem Gdynia, miastem Rybnik, Wielkopolskim Centrum Logistycznym i Miastem Konin.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody