• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Niemcy opłacą składkę na ubezpieczenie społeczne swoich marynarzy

JK

12.01.2016 10:16 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Niemcy opłacą składkę na ubezpieczenie społeczne swoich marynarzy
Niemcy opłacą składkę na ubezpieczenie społeczne swoich marynarzy - GospodarkaMorska.pl

Niemiecki rząd będzie finansował w stu procentach składkę na ubezpieczenia społeczne marynarzy – informuje Radio Szczecin. Marynarze pływający pod niemiecką banderą nie zapłacą też podatku dochodowego. Tak Niemcy pomagają przetrwać kryzys swoim armatorom.

A co z powrotem pod polską banderę naszych marynarzy? Chęci są, ale konkretnych rozwiązań na razie nie widać. Minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk zapowiedział nawet wprowadzenie ustawy o pracy na morskich statkach handlowych. Na razie jednak nie wiadomo, jaki będzie miała ona kształt.

– Zmierza to do powrotu statków pod polską banderę, a przede wszystkim do ustabilizowania spraw podatkowych, aby armatorzy wrócili pod polski system podatkowy – przekonywał Marek Gróbarczyk.

Poprzedni rząd również dostrzegał problem dotyczący powrotu pod polską banderę. Jak mówiła była premier Ewa Kopacz od 15 lat nie udaje się wypracować efektywnego kompromisu, który spowoduje, że armatorzy wrócą pod krajową banderę.  

- Chodzi o sferę dotyczącą składek ZUS I NFZ, czyli sferę socjalną. Te przymiarki, robione kilka lat temu, mówiące o tzw. rejestrze wtórnym - może warto zawrzeć je w tym projekcie ustawy - komentowała szefowa rządu - Jednego jestem pewna, ta nasza propozycja, która mówi o jednolitym kontrakcie zatrudnieniowym, gdzie obowiązek odprowadzania składek ZUS i NFZ bierze na siebie budżet państwa, jest niewątpliwie rozwiązaniem - oceniła.

Próby wprowadzenia przepisów, które by regulowały tę kwestię były podejmowane wielokrotnie. Chociażby przez przedstawicieli Polskiej Żeglugi Morskiej.

- Z tematem tworzenia polskiej bandery i przepisów dotyczących polskich marynarzy jestem związany od kilku lat. W ramach prowadzenia rozmów w Komisji Trójstronnej, przy dużym zrozumieniu Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, wypracowaliśmy w 2008 r. wspólny projekt, regulujący ten problem - komentował w portalu GospodarkaMorska.pl Paweł Szynkaruk, dyrektor naczelny Polskiej Żeglugi Morskiej. - Projekt zakłada wprowadzenie dużo niższych podatków oraz obciążeń w kwestii ubezpieczeń społecznych i jest zgodny z regulacjami unijnymi. Niestety nie ma zgody Ministerstwa Finansów oraz Pracy i Polityki Społecznej na wdrożenie tych rozwiązań. Przedstawiciele resortów twierdzą, że wprowadzenie tych przepisów załamie polski system podatkowy. Na razie o powrocie statków pod flagę biało-czerwoną nie może być więc mowy - dodał.

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 38847,00 $ tona -0,20% 22 paź
 Cynk 3494,00 $ tona -2,51% 22 paź
 Aluminium 2945,00 $ tona -2,26% 22 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.