8 stycznia jednostka zajmująca pierwszą pozycję w rankingu największych statków świata wpłynęła do portu w Rotterdamie. Pieter Schelte rozpoczął swój rejs w stoczni DSME w Południowej Korei 7 tygodni temu, po 4 latach budowy.
Gigant przejdzie w Rotterdamie ostatni etap budowy, po czym popłynie do Alexiahaven, gdzie zacumuje w Maasvlakte 2.
Pieter Schelte należy do szwajcarskiego armatora Allseas. Z udźwigiem 48,000 ton statek będzie służył do montażu i demontażu platform wiertniczych na Morzu Północnym. Dzięki specjalnemu wyposażeniu Pieter Schelte będzie również budować rurociągi w akwenach wodnych, co tym samym czyni z niego największy statek układający rurociągi na świecie.
Pierwotny projekt olbrzyma sporządzony został już w 1987 roku przez założyciela i dyrektora generalnego Allseas, Edwarda Heerema. Pierwsze prace konstrukcyjne rozpoczęły się w 2007 roku, jednakże intensywna budowa ruszyła dopiero 3 lata później.
Wart 3 miliardy dolarów statek ma zacząć prace latem 2015 roku. Co ciekawe, Allseas już teraz planuje nabycie drugiej, większej jednostki z 50% większym udźwigiem.
Urząd Morski szuka wykonawcy pogłębiarki utrzymującej tor wodny na kanale żeglugowym przez Mierzeję
Wisła – barka jest teraz rozładowywana w porcie w Gdańsku
PRCiP Sp. z o.o. rozbudowuje część terminalu w Świnoujściu
Porty odegrają kluczową rolę w procesie transformacji energetycznej UE podaje BPO
Efektywne logistyczne rozwiązania dla klientów są motorem napędowym rozwoju ESA Logistika
Rosja i Chiny odnoszą korzyści z kryzysu na Kanale Sueskim
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 27740,00 $ | tona | -1,32% | 8 kwi |
Cynk | 2827,00 $ | tona | 0,71% | 8 kwi |
Aluminium | 2267,00 $ | tona | 1,25% | 8 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |