• <
ATC_CARGO_TOP

Morskie Serwisy Gwarancyjne wspomagane pracami projektowymi

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Morskie Serwisy Gwarancyjne wspomagane pracami projektowymi
Morskie Serwisy Gwarancyjne wspomagane pracami projektowymi - GospodarkaMorska.pl

mk

20.03.2017 Źródło: własne

Projektowanie i usługi gwarancyjne (ang. Marine Warranty Services) są serwisami pozornie odległymi od siebie. Jak pokazuje jednak działalność firmy Global Maritime te dwie dyscypliny bywają ściśle powiązane. Minimalizacja ryzyka przedsięwzięcia morskiego narzuca konieczność wykorzystania zaawansowanych obliczeń konstrukcyjnych lub statecznościowych i staje się elementem łączącym wspomniane aktywności. Dodatkowo obliczenia wspomagające ocenę ryzyka transportu morskiego są często podstawowym wymogiem zleceniodawcy.

Morskie Serwisy Gwarancyjne (ang. Marine Warranty Services) nie są dobrze znane na polskim rynku. Wiedza ograniczona jest do małego kręgu specjalistów. Przeważenie to firma ubezpieczeniowa zleceniodawcy czy zagraniczny kontrahent narzuca dostawcę usługi lub sam ją zapewnia. W mniejszych projektach jest ona dostarczana przez jednoosobowe przedsiębiorstwa, przenosząc ryzyko na ubezpieczyciela lub wykonawcę transportu. MWS oferowane przez Global Maritime nie ogranicza się jedynie do transportu, ale obejmuje wszystkie operacje morskie.

Marine Warranty Services pokrywają w zasadzie każdą możliwą branżę techniczną, gdzie mamy do czynienia z ryzykiem. W przeszłości drogą morską transportowano rdzenie reaktorów jądrowych, konstrukcje drogowe – mosty, statki czy wielkie platformy wiertnicze (ang. RIGs), także element rafinerii morskich (ang. Floating Production and Storage Offloading units), podwodne elektrownie pływowe, jak również elementy konstrukcji wiatraków morskich. Wszędzie tam konieczna była ocena techniczna ryzyka związanego z wykonaniem operacji morskiej, instalacji/montażu, załadunku, rozładunku oraz wzięcie odpowiedzialności za ocenę przedsięwzięcia.

Obecnie standardem jest stosowanie MWS dla farm wiatrowych instalowanych na morzu.

Global Maritime zapewnia kompleksowy serwis redukcji ryzyka przy budowie morskich farm wiatrowych począwszy od załadunku, transportu, zasadniczej instalacji na morzu, skończywszy na demontażu wysłużonych elektrowni. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu firma wypracowała własne standardy, które szczegółowo specyfikują minimalne wymagania techniczne w tego typu przedsięwzięciach. Każdy projekt wymaga indywidualnego podejścia, zaangażowania zespołu specjalistów o wszechstronnym doświadczeniu, począwszy od inżynierów, marynarzy, a skończywszy na kierownikach projektów dbających o właściwą organizację i koordynację projektu. Doradztwo ekspertów Global Maritime w trakcie realizacji operacji morskich, w tym montażu turbin na morzu, jest szczególnie cenione przez naszych partnerów.

W przypadku transportu lub innych operacji morskich pojawia się ryzyko niepowodzenia. Niewłaściwe zamocowanie transportowanego obiektu, nieodpowiednio dobrana jednostka pływająca tudzież niewłaściwe fundamenty, na których jest posadowiony przewożony obiekt mogą się skończyć niepowodzeniem bądź katastrofą morską. Poza wymienionymi przykładowymi ryzykami technicznymi istnieją jeszcze inne, które również trzeba zminimalizować. W trakcie przeprowadzenia transportu morskiego wartościowych/cennych/ważnych obiektów należy pamiętać również o organizacji i koordynacji pracy w samym procesie załadunku i rozładunku, także o odpowiedniej komunikacji, zapewnieniu technicznych zasobów w tym specjalistów i kadry zarządzającej, finalnie również o odpowiednim doborze sprzętu jak dźwigi czy żurawie. Zasadnicze jest właściwe operowanie jednostkami pływającymi, biorącymi udział w danej operacji.

Poszczególne etapy przedsięwzięcia morskiego muszą być szczegółowo zaplanowane. W przypadku dużych projektów przypadkowość towarzysząca kolejnym operacjom musi być ograniczona do minimum a wszelkie ryzyka przedsięwzięcia odpowiednio zabezpieczone technicznie.

Obiekty transportowane drogą morską mają często bardzo dużą wartość. Najczęściej ładunki takie mają gabaryty na tyle duże, że inny sposób transportu niż morski nie wchodzi w rachubę. Ryzyko utraty bądź uszkodzenia obiektu musi być zatem zminimalizowane. MWS jest usługą wykorzystywaną do minimalizacji tego ryzyka.

Inspekcje i uczestnictwo w trakcie załadunku i montażu na polu farmy wiatrakowej są jednymi z ostatnimi elementów takiego projektów. Wcześniej eksperci Global Maritime wykonują obliczenia wytrzymałościowe potwierdzające, że zastosowane metody, podpory i fundamenty są w stanie bezpiecznie przenieść obciążenia, jakie mogą się pojawić w trakcie procesu. Na tym etapie są wykorzystywane komputerowe programy obliczeniowe oraz bezcenna wiedza ekspercka pracowników Global Maritime. W przypadku analiz technicznych stosujemy dobrze znaną mechanikom metodę elementów skończonych. Niejednokrotnie uwagi wynikające z tej analizy wymuszały modyfikacje w rozwiązaniach technicznych sposobu osadzania i ustalenia obiektów lub fundamentów. Ważnym elementem jest również ocena stateczności statku czy barki transportowej a także hydrodynamika tandemu statek/barka-transportowany obiekt. Tego typu analizy są standardowo weryfikowane przez Global Maritime w każdym projekcie. Dzięki takim działaniom aspekty techniczne niepowodzenia przedsięwzięcia są w ten sposób zminimalizowane.

Dzięki naszej pracy towarzystwa ubezpieczeniowe, które ubezpieczają ryzyka związane z transportem kosztowych obiektów, minimalizują swoje ryzyko finansowe.

Global Maritime bierze udział w wielu strategicznych projektach morskich i lądowych realizowanych na całym świecie. Wynika to przede wszystkim z jakości i fachowości usług, a także stu procentowemu powodzeniu realizowanych projektów. Przykładowymi projektami, w których uczestniczymy obecnie są Dong Energy Gode Wind 1 i 2 Offshore Windfarm, Cluster Westlich Adlergrund u wybrzeży Niemiec czy też SSE Beatrice Wind Farm lub Forewind – Dogger Bank Wind Farm o mocy 9 GW. Wszędzie tam dostarczamy zarówno MWS oraz inne inżynierskie usługi. W ostatnich latach braliśmy udział w kilkudziesięciu podobnych projektach.

Ciekawym technicznie projektem była morska stacja przekształtnikowa realizowana dla projektu ABB Dolwin Beta. Stacja ma odbierać energię elektryczną od kilku morskich farm wiatrowych i przekazywać ją za pośrednictwem kabla elektrycznego na ląd odległego o 45 km. Przekazywana moc przekracza 900 MW, a napięcie różnicowe 640 kV. Zastosowane rozwiązania oraz parametry techniczne są unikatowe w skali światowej dla tej branży.

Klientami korzystającymi z naszych usług są tacy potentaci jak, np. Statoil, BP, Shell, ExxonMobil, Chevron, Total, Hyundai, Transocean, Seadrill, Odfjell, Saipem, Connocophilips, Technip, NOV, Maersk, Samsung i wielu innych. Współpracujemy również z mniejszymi firmami, szczególnie jeśli w grę wchodzą złożone zagadnienia techniczne, gdzie możemy podzielić się naszym doświadczeniem i cieszyć się sukcesem projektu.

Łączenie doświadczenia morskiego z ekspercką wiedzą jest cenioną wartością na rynku. Mamy nadzieję, że wieloletnie doświadczenie firmy Global Maritime w tym Marine Warranty Services okaże się pomocne również w realizacji polskich strategicznych projektów.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32700,00 $ tona -1,07% 17 cze
 Cynk 2962,00 $ tona -0,34% 17 cze
 Aluminium 2427,00 $ tona -1,10% 17 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.