Na rynku przewozów cargo lotniczego i morskiego stagnacja będzie się utrzymywać przez sześć najbliższych miesięcy – informuje brytyjska firma Stifel. Taka konkluzja płynie z przeprowadzonego badania wskaźnika LCI (indeks zaufania logistyki), który zliczany jest w oparciu o zamówienia na przewozy na trasach: Europa - Azja, Azja - Europa, Europa - USA.
Marcowy LCI wzrósł do 47,2 proc. (o 1,3 pkt. proc.) co było drugim miesiącem jego wzrostu, po wcześniejszych spadkach. Indeks frachtu lotniczego zyskał w marcu 0,5 pkt. proc. i osiągnął wartość 48,6 pkt. Był on o 9,3 pkt. proc. niższy niż w marcu 2015 r. Indeks frachtu oceanicznego zmalał w marcu o 1 pkt. proc., do 45,3 pkt. Dodajmy, że wartość indeksu powyżej 50 pkt. oznacza spodziewany wzrost popytu, a poniżej - spodziewany jego spadek.
Indeks powstaje na podstawie odpowiedzi około 200 firm z branży logistycznej.
Czy nowe przepisy w zakresie prawa pierwokupu w portach będą faktycznie tak problematyczne? Wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Game changer: port Esbjerg potroi moc offshore z pomocą cyfrowego bliźniaka
Ewolucja branży morskiej – rozmowa z Andrzejem Smoleńskim
Kontrakt na dostawy ropy ze wschodu przestanie być realizowany w momencie wprowadzenia kolejnych sankcji
Wydano zezwolenie na rozbudowę węzła Gdańsk Południe
Mimo sankcji, 250 transportów z paliwem wywiozły w ostatnim miesiącu z Rosji europejskie statki