pc
Z niewielkim opóźnieniem startuje pierwsze bezpośrednie połączenie promowe pomiędzy Irlandią a Hiszpanią. Linia, która zgodnie z pierwotnymi planami miała zostać uruchomiona w kwietniu, obsłuży pierwszych pasażerów w pierwszym tygodniu maja.
Jak poinformował przewoźnik, pierwszy kurs na trasie Santander-Cork zostanie zrealizowany w najbliższą niedzielę, 6 maja, czyli tydzień później niż zakładano na początku. Statek wyjdzie z hiszpańskiego portu o 12:00. Rejs powrotny z Cork do Santander rozpocznie się w środę, 9 maja o 11:00.
Ten mały poślizg związany z uruchomieniem rejsów na tej trasie związany jest z opóźnieniem w przygotowaniu promu, który będzie obsługiwał połączenie. Chodzi o jednostkę Connemara, która została wyczarterowana przez Brittany Ferries specjalnie z myślą o obsłudze nowej linii.
Zgodnie z harmonogramem, kolejne rejsy będą się odbywać z Cork w środy oraz piątki. Przeprawa będzie zajmować 26 godzin.
Przedstawiciele przewoźnika wierzą, że zaproponowany klientom indywidualnym oraz przedsiębiorcom serwis okaże się sukcesem. Firma spodziewa się, że w połowie zostanie ono zagospodarowane przez pasażerów, a w połowie przez klientów frachtowych. Ci pierwsi będą mieli do dyspozycji 500 miejsc w 120 kabinach. Na pokładzie pomieści się również 195 pojazdów osobowych. Dla pasażerów przewidziano liczne udogodnienia (bary, sklepy, strefa lounge), które pozwolą komfortowo podróżować pomiędzy Hiszpanią a Irlandią.
Prom Connemara będzie raz w tygodniu obsługiwał także połączenie pomiędzy Irlandią a Francją.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny