Właściciel Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego (BCT) w porcie w Gdyni ogłosił swoje wyniki finansowe. Filipiński operator terminalowy International Container Terminal Services, Inc (ICTSI) zanotował zwiększenie przeładunków do 7,4 mln TEU (18 proc. więcej niż rok temu) oraz wzrost o jedną czwartą przychodów (1,1 mld dolarów).
Tak wielki wzrost przychodów to zasługa przede wszystkim najnowszych aktywów koncernu w Manzanillo (Meksyk), Peurto Cortes (Honduras) oraz w irakijskim Umm Qasr. Nie bez znaczenia jednak był 20 procentowy wzrost sprzedaży w gdyńskim porcie oraz konsolidacji aktywów w chińskim porcie Yantai.
Dodatkowo do przychodów giganta dołożyły jednorazowe zdarzenia, takie jak: sprzedaż niewykorzystywanej spółki na Filipinach, zerwanie umowę o zarządzaniu w Indiach czy zyski z restrukturyzacji inwestycji w Yantai China. Po stronie niespodziewanych wydatków warto wymienić 38,1 mln dolarów, które trafiły do spółki zależnej w Argentynie oraz 900 tys. dolarów wydane na roszczenia ubezpieczeniowe w Gdyni.
Wśród rozchodów ICTSI warto wymienić budowa nowych terminali w Meksyku i Argentynie, powiększenie tych w Chorwacji i rozpoczęcie inwestycji w nowy terminal w Demokratycznej Republice Konga. Łącznie na inwestycje koncern wydał 279 mln dolarów.
Grupa OT Logistics sfinalizowała sprzedaż akcji chorwackiego portu Luka Rijeka
Prace na morskiej trasie Szczecin i Świnoujście trwają dalej. Umowa z PRCiP i Van der Herik Kust podpisana
ICTSI w 2022 roku ze sprzedażą usług w wysokości 2,24 mld dolarów i zyskiem większym o 44%
Port Gdynia na konferencji w Bratysławie prezentował ofertę dla słowackiego biznesu
Mateusz Berger: Polska będzie hubem gazowym dla Ukrainy i krajów naszego regionu [WIDEO]
Plaża w Rewie zostanie poszerzona jeszcze przed wakacjami