Właściciel Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego (BCT) w porcie w Gdyni ogłosił swoje wyniki finansowe. Filipiński operator terminalowy International Container Terminal Services, Inc (ICTSI) zanotował zwiększenie przeładunków do 7,4 mln TEU (18 proc. więcej niż rok temu) oraz wzrost o jedną czwartą przychodów (1,1 mld dolarów).
Tak wielki wzrost przychodów to zasługa przede wszystkim najnowszych aktywów koncernu w Manzanillo (Meksyk), Peurto Cortes (Honduras) oraz w irakijskim Umm Qasr. Nie bez znaczenia jednak był 20 procentowy wzrost sprzedaży w gdyńskim porcie oraz konsolidacji aktywów w chińskim porcie Yantai.
Dodatkowo do przychodów giganta dołożyły jednorazowe zdarzenia, takie jak: sprzedaż niewykorzystywanej spółki na Filipinach, zerwanie umowę o zarządzaniu w Indiach czy zyski z restrukturyzacji inwestycji w Yantai China. Po stronie niespodziewanych wydatków warto wymienić 38,1 mln dolarów, które trafiły do spółki zależnej w Argentynie oraz 900 tys. dolarów wydane na roszczenia ubezpieczeniowe w Gdyni.
Wśród rozchodów ICTSI warto wymienić budowa nowych terminali w Meksyku i Argentynie, powiększenie tych w Chorwacji i rozpoczęcie inwestycji w nowy terminal w Demokratycznej Republice Konga. Łącznie na inwestycje koncern wydał 279 mln dolarów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania