• <
PZT_1100x200_gif_2020

Decyzja o przejęciu Hamburg Sud przez Maersk dopiero za miesiąc

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Decyzja o przejęciu Hamburg Sud przez Maersk dopiero za miesiąc
Decyzja o przejęciu Hamburg Sud przez Maersk dopiero za miesiąc - GospodarkaMorska.pl

PMK

22.02.2017 Źródło: własne

Maersk Line musi poczekać do 27 marca na decyzję unijniej komisji antymonopolowej w sprawie przejęcia przez duńskiego przewoźnika niemieckiego armatora Hamburg Sud.

Jeżeli dojdzie do sfinalizowania umowy, będzie to pierwsze od ponad dekady pełne przejęcie innej spółki przez duńską firmę. Wartość akcji Maerska już wzrosła o 5 proc.

Hamburg Sud to obecnie 7 największy armator kontenerowy na świecie, mający w swojej flocie 130 kontenerowców. Te jednostki pływają głównie po szlakach Północ-Południe.  Teraz statki dołączą do i tak wielkiej floty (600 kontenerowców) Maerska.

- Przejęcie Hamburg Sud to dla nas przede wszystkim zwiększenie obecności w handlu w rejonie Ameryki Łacińskiej. Połączenie naszych sieci logistycznych w tym regionie spowoduje także spadek kosztów - powiedział Sorek Skou, prezes Maerska.

Skou nie ujawnił kwoty zakupu, ale wiemy, że dojdzie do transakcji gotówkowej, a Maersk nie będzie musiał sprzedawać dotychczasowych udziałów. Do transakcji dojdzie, jeżeli Maersk uzyska zgodę organów regulacyjnych na kluczowych rynkach, w tym: Chin, Korei Płd., Australii, Brazylii, USA.

Przejęcie Hamburg Sud wpisuje się w nową strategię Maerska, który zrezygnował z budowania dużych jednostek na rzecz przejmowania konkurentów. Decyzja była oczywista, ponieważ Maersk złożył już zamówienia na 27 nowych statków. Mają być one dostarczone w 2017 i 2018 roku. W momencie gdy stawki frachtowe są naprawde niskie, a jeden z czołowych armatorów (Hanjin) upada, zmiana strategii była konieczna.

Tym bardziej, że armator zanotował stratę rzędu 151 mln dolarów w mijającym kwartale. To o wiele mniej niż w zeszłym roku, gdy spółka odnotowała zysk aż 507 mln dolarów. To efekt 20 proc. spadku przychodów z powodu załamania się stawek frachtowych.

Alianse i fuzje to sposób linii żeglugowych na przywrócenie równowagi między popytem i podazą oraz zwiększenie rentowności działalności. Miało to być następstwem efektów uzyskanych z ekonomii skali. Ostatnim przykładem konsolidacji jest fuzja armatorów Hapag-Lloyd i UASC.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32193,00 $ tona 1,40% 30 kwi
 Cynk 2904,00 $ tona -0,82% 30 kwi
 Aluminium 2445,00 $ tona 0,53% 30 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.