• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Anwil z grupy PKN Orlen reorganizuje transport kolejowy produktów

pc

25.02.2017 22:12 Źródło: PAP
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Anwil z grupy PKN Orlen reorganizuje transport kolejowy produktów

Partnerzy portalu

Anwil z grupy PKN Orlen reorganizuje transport kolejowy produktów - GospodarkaMorska.pl

Anwil z grupy PKN Orlen planuje na 2017 r. nowe projekty dotyczące organizacji transportu kolejowego swych produktów. Spółka chce m.in. wdrożyć nowy system logistyki kolejowej oraz testy nowych typów wagonów do przewozu nawozów i PCW w workach big-bag.

Anwil podkreślił, że wprowadzana systematycznie reorganizacja transportu kolejowego pozwoliła w 2016 r. na uzyskanie 15 proc. oszczędności, w tym poprzez wykorzystanie wagonów o większej ładowności oraz podwojenie liczby przewoźników kolejowych.

Według Anwilu, wydzierżawienie nowej floty cystern kolejowych i wagonów typu Tadds o ładowności 52 ton umożliwiło ograniczenie liczby wynajmowanych wagonów niezbędnych do transportu produktów wytwarzanych we włocławskiej spółce.

– W 2017 roku planujemy realizację kolejnych projektów dotyczących zarządzania transportem kolejowych oraz optymalizacją kosztów tego rodzaju przewozów. Zamierzamy wdrożyć nowy system logistyki kolejowej, wspomagającej procesy transportowe zarówno na bocznicy kolejowej, jak i poza terenem spółki – podkreślił m.in. cytowany w komunikacie Anwilu dyrektor ds. logistyki tej spółki Lech Zobniów.

Plany Anwilu zakładają monitorowanie transportu rozproszonego, czyli w pojedynczych wagonach lub cysternach i jednocześnie minimalizację czasu ich pobytu w dyspozycji klienta w trakcie rozładunku. W przypadku części rozproszonego transportu, spółka zamierza zorganizować przewozy antenowe, czyli takie, w których skład pociągu jedzie do stacji pośredniej i tam jest dzielony na pojedyncze wagony lub ich grupy, które rozsyłane są do różnych miejsc przeznaczenia.

– Ponadto chcielibyśmy zoptymalizować wysyłkę kolejową nawozów w opakowaniach. Przeprowadzimy testy nowych typów wagonów do przewozu nawozów i PCW w workach typu big-bag. Mamy nadzieję, że pozwoli nam to na zwiększenie ilości towaru w jednym składzie pociągowym, podobnie jak udało nam się to zrobić w przypadku transportu nawozów luzem – dodał Zobniów.

Anwil poinformował, że celu zapewnienia możliwości elastycznego reagowania, np. w sytuacji, gdy konieczne będzie zwiększenie ilości produktów przewożonych transportem kolejowym, spółka zapewniła sobie dostęp do części dotychczas wynajmowanych wagonów w oparciu o płatności wyłącznie za rzeczywiście zrealizowane w nich przewozy.

Jednocześnie Anwil zaznaczył, że „dążenie do maksymalizacji ładunku w jednym składzie” ograniczyło koszty jednostkowe frachtu – jak podała spółka: rekordowa ilość towaru, jaką udało się przewieźć w jednym składzie, to ponad 2 000 ton nawozów luzem. – Takie same parametry wysyłek kolejowych planowane są obecnie dla transportu ługu sodowego – zapowiedział Anwil.

Spółka podkreśliła, iż w związku z decyzją o korzystaniu z wagonów typu Tadds oraz wprowadzanymi zmianami w przewozach, w 2016 r. przeprowadzono przetarg na kolejowy transport towarów w kraju i za granicą, czego efektem była zmiana modelu współpracy z przewoźnikami i podpisanie umów z dwukrotnie większą liczbę kontrahentów.

Anwil we Włocławku to należąca do grupy PKN Orlen spółka, jedna z największych w krajowej branży chemicznej i jedyna z tego segmentu produkująca suspensyjny polichlorek winylu, wykorzystywany m.in. do produkcji profili budowlanych i rur wodociągowych. Spółka jest też producentem nawozów azotowych – saletry amonowej i saletrzaku.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.