• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Adamczyk: Droga ekspresowa S7 uzupełnieniem sieci dróg w centralnej Polsce

pc

17.08.2017 15:13 Źródło: PAP
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Adamczyk: Droga ekspresowa S7 uzupełnieniem sieci dróg w centralnej Polsce

Partnerzy portalu

Adamczyk: Droga ekspresowa S7 uzupełnieniem sieci dróg w centralnej Polsce - GospodarkaMorska.pl

29-km odcinek trasy S7 od węzła Lotnisko w Warszawie do obwodnicy Grójca, tzw. Puławskiej Bis, ma być gotowy za ok. trzy lata i kosztować ok. 1,5 mld zł. W czwartek w Warszawie przedstawiciele GDDKiA podpisali w obecności m.in. ministra infrastruktury umowy na budowę trasy.

Inwestycja jest podzielona na trzy odcinki. Wykonawcą pierwszego, liczącego ponad 6,5 km od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola będzie konsorcjum Rubau Polska i Construcciones Rubau S.A. Wartość kontraktu to 221 mln zł brutto.

Drugi 15 km odcinek, od Lesznowoli do węzła Tarczyn Północ wraz z węzłem, - zbuduje firma IDS-BUD. Wartość tego kontraktu to 388,7 mln zł brutto. Umowa przewiduje też remont 17 km istniejącej drogi krajowej nr 7.

Wykonawcą trzeciego, prawie 8 km odcinka, od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca jest firma Mota-Engil Central Europe S.A. Wartość kontraktu to 203,4 mln zł brutto.

Jak mówił zastępca dyrektora ds. inwestycji warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Kwieciński, szacunkowa wartość inwestycji ze wszystkimi pracami przygotowawczymi i z wykupem gruntów to dziś ok. 1,5 mld zł.

Jak wyjaśniał, termin realizacji całej inwestycji to 34 miesiące plus okresy zimowe. "Pierwsze 10 miesięcy to jest przygotowanie dokumentacji projektowej przez wykonawców, kolejne sześć miesięcy jest przewidziane na uzyskanie decyzji administracyjnych zezwalających na realizację inwestycji drogowych i 18 miesięcy, plus okresy zimowe, na realizację kontraktu" - tłumaczył Kwieciński. "Zakładamy, że wykonawcy sprężą się i przygotują tę inwestycję wcześniej" - dodał.

Według niego nowa droga ma poprawić ruch tranzytowy w relacji północ-południe, w relacji Warszawa-Kraków, z południową granicą Polski, a będzie jednocześnie odciążeniem ulicy Puławskiej.

"Droga ekspresowa S7 jest uzupełnieniem sieci w centralnej Polsce, dzięki której łączymy w sposób bardzo bezpieczny, komfortowy porty Trójmiasta, Północną Polskę, Bałtyk z południem Europy" - mówił przy okazji podpisania umów minister infrastruktury i budownictwa Adamczyk. "Można powiedzieć, że politycy po części kończą swoje prace, doprowadzili do tego, że dzisiaj będzie podpisana umowa na projekt i wykonanie 29 km drogi w klasie drogi ekspresowej. Dzisiaj sprawę przejmują polscy inżynierowie, wszyscy ci, którzy organizują proces inwestycyjny bezpośrednio, czy to w fazie projektowania, czy to w fazie wykonawczej" - dodał Adamczyk.

Zaznaczył jednocześnie, że politycy nie kończą swojej roli. "Zobowiązani jesteśmy do tego, żeby w sposób właściwy kontrolować i dopilnować, aby zadanie, które zostało zamówione, co w szczegółach należy do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, żeby to zadanie było wykonane. Mam nadzieję, że tak będzie" - mówił szef MIB.

Minister wyraził też nadzieję, że termin ukończenia trasy zostanie przyspieszony. "Jeżeli tak by się udało, to każdy miesiąc jest miesiącem, w którym będzie mniej wypadków drogowych, (...) i łatwiej mieszkańcom będzie dojechać do Warszawy" - stwierdził.

Wicewojewoda mazowiecki Artur Standowicz ocenił, że po zakończeniu budowy tego odcinka S7 podróż do i z Warszawy w kierunku południowego Mazowsza będzie komfortowa i bezpieczna. Jak dodał, po zakończeniu budowy będzie można powiedzieć, że "siódemka" na terenie południowego Mazowsza została ukończona, bo jest już odcinek od Radomia do granicy województwa, a w 2018 r. zostanie oddana do użytku zachodnia obwodnica Radomia.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.