Polscy kierowcy nie płacą tak wysokich cen jak konsumenci z innych państw członkowskich UE – zapewniła w czwartek Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego. W marcu tego roku, po przeliczeniu na euro, tylko w trzech państwach UE paliwa były tańsze niż w Polsce – dodano.
W marcu najdroższa benzyna 95 była w Holandii, Finlandii i Danii. Najtaniej zaś było na Węgrzech, Cyprze i Malcie – wynika z danych przekazanych przez Polską Organizację Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN).
– Rosyjska agresja na Ukrainę miała duży wpływ nie tylko na światowy rynek ropy, ale także na polski rynek paliw. Cały europejski sektor energetyczny stoi przed wyzwaniem zabezpieczenia stabilnych dostaw rynkowych – przekazała w komunikacie POPiHN.
W UE toczy się debata dotycząca sankcji na rosyjskie surowce energetyczne, „co bez wątpienia miałoby wpływ na koszty funkcjonowania mieszkańców UE”, przekazała PAP.
Ocenę sytuacji przedstawił dziś Leszek Wiwała, prezes Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego, w oświadczeniu, którym podzielił się w swoim tweecie.
W Polsce mamy ciągle jedne z najtańszych paliw spośród państw UE.
— LeszekWiwala (@LeszekWiwala) April 7, 2022
Rosyjska agresja na Ukrainę miała duży wpływ na światowy rynek ropy, a także na polski rynek paliw. Polecam mój artykuł: https://t.co/U7aUMsNkKI
– Cena ropy dynamicznie się zmieniają w przedziale 100-130 dolarów amerykańskich za baryłkę, niepokojąco zbliżając się do historycznych rekordów. Niestabilny jest również kurs wymiany złotego względem dolara. To główne czynniki wzrostu cen paliw na krajowych stacjach – czytamy.
Organizacja podkreśla, że od początku wojny na Ukrainie obserwowany jest skokowy wzrost cen paliw we wszystkich krajach w Europie.
– W szczególności dotyczy to oleju napędowego, na który popyt dynamicznie wzrastał w UE jeszcze przed rosyjskim atakiem. Niemniej jednak, polscy kierowcy nie płacą tak wysokich cen, jak konsumenci z innych państw członkowskich Unii Europejskiej. Według najnowszych danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego, w marcu 2022 r. po przeliczeniu na euro tylko 3 państwa UE miały paliwa niewiele tańsze niż Polska – przekazano.
Fot. Depositphotos
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych