Stocznia Nauta zawarła kolejną umowę na budowę częściowo wyposażonego statku rybackiego typu purse seiner trawler. Klientem Nauty jest ponownie duńska stocznia Karstensens Skibsvaert AS.
Statek będzie miał 56,5 m długości i 12,5 m szerokości oraz 7,8 m zanurzenia. Zgodnie z kontraktem, sejner ma zostać przekazany klientowi na początku 2017 r. Jest to już siódma jednostka, którą Nauta buduje dla tego klienta. Dotychczas zostały zwodowane trzy sejnery, a trzy kolejne powstają w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta w Gdańsku.
Podobnie jak pozostałe jednostki tego typu, sejner Aine będzie wyposażony w zbiorniki do przewożenia żywych ryb oraz nowoczesne rozwiązania rybołówcze i elektroniczne. Sejner będzie mógł pływać z maksymalną prędkością 15 węzłów. Statki trałowe typu purse seiner to jednostki łowiące siecią przyciąganą do burty wraz ze złowionymi rybami. Dla lepszego poszukiwania ryb statki tego typu są wyposażone w rożnego rodzaju urządzenia elektroniczne, takie jak sonary, echosondy lub szperacze, które znajdują ławce ryb, jednocześnie oceniając ich wielkość i ustalają optymalną trasę, wokół której należy wypuszczać sieci.
***************************************************************************
Stocznia Nauta łączy wieloletnią tradycję z nowoczesnością. Stocznia prowadzi działalność nieprzerwanie od blisko 89 lat. W ostatnich latach Nauta skupiała się przede wszystkim na działalności remontowej. Na rynek budowy nowych statków Nauta powróciła dwa lata temu, otwierając zakład Nowych Budów na terenie gdańskich pochylni. Od tego czasu stocznia pozyskała kilkanaście kontraktów i negocjuje kolejne zlecenia na budowę nowych jednostek.
Karstensens Skibsvaert AS to duńska stocznia, specjalizująca się w budowie i wyposażaniu różnego rodzaju statków. Oprócz sejnerów i trawlerów rybackich buduje także niewielkie promy pasażerskie i okręty specjalne dla duńskiej marynarki wojennej. Od dwóch lat firma jest stałym klientem stoczni Nauta.
TECoNaut: nowe kompetencje dla ekologicznych jachtów
Morze, wiatr i biznes – ruszyły zapisy na PIMEW Offshore Wind Energy Cup 2024
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
Bezpieczeństwo morskie: klucz do stabilności. Międzynarodowe seminarium w Brukseli
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Wyjątkowe remont i przeobrażenie JS Kaga. Niszczyciel staje się lotniskowcem