ew
Nowe rozwiązania przewidziane w Tarczy Antykryzysowej 2.0, spowodowały konieczność wprowadzania zmian w niektórych wnioskach o wsparcie z ZUS. Pojawiły się także nowe typy wniosków.
Na portalu PUE ZUS udostępniono nową wersję wniosku dla osób ubiegających się o świadczenie postojowe dla osób prowadzących działalność (wniosek RSP-D) oraz nowe wnioski dla ubiegających się o odstąpienie od pobierania odsetek za zwłokę (wniosek RDO), zawieszenie spłaty umowy (wniosek RDS), świadczenie postojowe za kolejny okres dla osób prowadzących działalność (wniosek RSP-DK) oraz świadczenie postojowe za kolejny okres dla umów cywilnoprawnych (wniosek RSP-CK).
Aby skorzystać ze wsparcia w postaci świadczenia postojowego po raz kolejny trzeba złożyć oświadczenie, że sytuacja materialna wykazana we wcześniejszym wniosku nie uległa poprawie. Należy to zrobić na przygotowanych przez ZUS wnioskach RSP-DK lub RSP-CK
Wnioski o świadczenie postojowe dla osób prowadzących działalność (RSP-D) przekazane do ZUS w poprzedniej wersji są nadal ważne. Nie trzeba składać ich ponownie w nowej wersji.
Wniosek o zwolnienie z obowiązku opłacania należności z tytułu składek (RDZ) w nowej wersji (według nowych zasad) zostanie udostępniony na PUE ZUS wkrótce. Nie trzeba jednak czekać do tego momentu z jego złożeniem. Można skorzystać z wniosku, który jest aktualnie dostępny na portalu. W tym wniosku, płatnik, który zgłosił do ubezpieczeń do 50 ubezpieczonych lub jest płatnikiem - spółdzielnią socjalną, w części II wniosku powinien wypełnić pkt. 1. System informatyczny ZUS jest dostosowany do przetworzenia takich wniosków.
Skany, zdjęcia czy wypełnione pliki w formacie word lub pdf przesłane e-mailem nie będą traktowane jak wnioski i nie będą przez rozpatrywane przez ZUS.
Wnioski dotyczące wsparcia z ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej można składać elektronicznie przez PUE ZUS, za pośrednictwem strony gov.pl, pocztą lub osobiście w placówce ZUS – na przykład do skrzynki na dokumenty oznakowanej napisem "Tarcza antykryzysowa”.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych