gm24
Polsce zależy, by fundusze unijne z budżetu UE na lata 2021-2027 wykorzystać m.in. na finansowanie inwestycji w infrastrukturę gazową. Kierownictwo MFiPR przeprowadziło z europosłami różnych frakcji cykl rozmów na ten temat - poinformowało w poniedziałek Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej.
Resort poinformował, że nawet w trakcie pandemii toczą się rozmowy o tym, na co będzie można wykorzystać fundusze unijne z budżetu UE na lata 2021-2027. Polsce zależy m.in. na tym, by z tych pieniędzy były finansowane inwestycje w infrastrukturę gazową. Kierownictwo MFiPR przeprowadziło z europosłami różnych frakcji cykl rozmów na ten temat.
"Jesteśmy w trakcie trilogów, czyli negocjacji między Radą UE, Parlamentem Europejskim i Komisją Europejską dotyczących nowego rozdania funduszy UE. Przekonujemy europosłów, biorących udział w pracach nad przyszłym budżetem Unii Europejskiej, o potrzebie wsparcia rozwoju infrastruktury gazowej w Polsce. Chcemy utrzymać korzystny dla Polski kompromis, który wypracowaliśmy w Radzie Unii Europejskiej" – podkreśliła cytowana w komunikacie minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak.
MFiPR dodał, że do tej pory minister Małgorzata Jarosińska i wiceminister Grzegorz Puda rozmawiali z posłem Krzysztofem Hetmanem z Europejskiej Partii Ludowej (EPP) oraz poseł Constanze Krehl z Grupy Socjalistów i Demokratów (S&D), a 11 maja wiceminister Grzegorz Puda spotkał się online z Dacianem Ciolosem, szefem frakcji Renew Europe.
Zaznaczył, że aktualnie trwają negocjacje pakietu legislacyjnego dla polityki spójności, czyli tak zwane trilogi, w tym projektu rozporządzenia w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Funduszu Spójności (EFRR).
"Dla Polski najważniejszą kwestią jest zakres wsparcia z EFRR i objęcie nim finansowania infrastruktury gazowej. Zależy nam na utrzymaniu korzystnych zapisów w kwestii gazowej, jakie udało się wprowadzić w stanowisku Rady UE w lutym 2019 roku. Ponadto trwają również negocjacje projektu rozporządzenia w sprawie Funduszu Sprawiedliwej Transformacji (Just Transition Fund). W przypadku tego instrumentu zarówno Rada UE, jaki i Parlament Europejski są na etapie wypracowywania swoich stanowisk" - dodał resort.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych