mb
Decyzja polskiego UOKiK o nałożeniu grzywny na spółkę Engie, będącą jednym z zachodnioeuropejskich partnerów Gazpromu w Nord Stream 2 raczej nie zaszkodzi samemu projektowi - ocenia jeden z głównych rosyjskich dzienników "Kommiersant".
Komentując wydaną w piątek decyzję, gazeta zaznacza, że "raczej nie zdoła ona zaszkodzić" Nord Stream 2, "ponieważ gazociąg nie przebiega przez terytorium ani wody Polski". Również poza Polską przeprowadzane są operacje związane z finansowaniem projektu - dodaje.
Operator gazociągu, spółka Nord Stream 2, jest zarejestrowana w Szwajcarii, podobnie jak finansująca projekt struktura Shell, a w Holandii zarejestrowane są analogiczne struktury pozostałych uczestników projektu: Wintershall, Uniper i OMV. "UOKiK może teoretycznie nałożyć grzywnę na rosyjski biznes Gazpromu czy Shella, a także starać się o działania zabezpieczające, które zatrzymałyby budowę gazociągu bądź jego finansowanie, w innych krajach UE, jednak w tym celu polski regulator musi udowodnić swoją rację przed sądami tych krajów" - ocenia "Kommiersant".
Cytowany przez dziennik prawnik Aleksandr Pachomow uważa, że w razie nałożenia kar firmy mogą zwracać się do lokalnych sądów w krajach Unii, a także do Sądu UE. "Kommiersant" zaznacza, że Polska "konsekwentnie wypowiada się przeciwko Nord Stream 2, próbując zatrzymać go wszelkimi możliwymi środkami". Jeśli dochodzenie UOKiK spowoduje "chociażby spowolnienie budowy" gazociągu, to "pomogłoby to władzom Polski w ich staraniach" - ocenia rosyjski dziennik.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował w piątek o nałożeniu kary w wysokości 172 mln zł dla spółki Engie Energy za nieudzielenie informacji w postępowaniu przeciw Gazpromowi i pięciu międzynarodowym podmiotom odpowiedzialnym za finansowanie gazociągu Nord Stream 2. To najwyższa w historii urzędu kara nałożona na spółkę.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych