pc
Prezydent Rosji Władimir Putin powiedział w środę, że jego słowa w dorocznym orędziu przed parlamentem o tym, że USA powinny policzyć zasięg i szybkość perspektywicznych rodzajów rosyjskiego uzbrojenia, nie były groźbą, lecz wezwaniem do oceny konsekwencji.
"To nie jest groźba. Ale jeśli oni tworzą takie zagrożenia dla nas, to powinni wiedzieć, co będzie konsekwencją (...), tak, aby potem nie oskarżali nas o zbytnią agresywność" - oświadczył Putin na spotkaniu z rosyjskim agencjami informacyjnymi. Jak dodał, Rosja mówiła o tym w kontaktach z USA.
Kontynuując temat rosyjskich systemów uzbrojenia, Putin zapewnił, że ich prędkość jest taka, iż jednostki, które będą nośnikami tej broni, nie muszą stacjonować w pobliżu wybrzeży żadnego państwa, a mogą znajdować się w wodach neutralnych. W tych wodach, "po prostu na oceanie" - przekonywał - "nikt nie zabrania poruszać się okrętom wojennym i podwodnym".
Na spotkaniu z mediami Putin oświadczył także, że Rosja nie zamierza odłączać się od globalnego internetu, ale "im więcej suwerenności, w tym w sferze cyfrowej, tym lepiej". Ocenił, że "należy inwestować w to pieniądze" i że ten kierunek rozwoju "jest jednym z priorytetowych" w świecie i dla samej Rosji.
Wcześniej w środę w orędziu do obu izb parlamentu Putin ostrzegł, że jeśli USA rozmieszczą pociski rakietowe w Europie, to Rosja rozlokuje broń, która może być użyta nie tylko wobec terytoriów, z których pochodzić będzie zagrożenie dla niej, ale i wobec tych, gdzie znajdują się ośrodki decyzyjne. Zaapelował także, by USA "najpierw policzyły" zasięg i prędkość rosyjskiej broni, a potem dopiero podejmowały "decyzje, które mogą stworzyć dodatkowe poważne zagrożenia" dla Rosji.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi