pc
Prezydent Chile Sebastian Pinera, który przebywa z oficjalną wizytą w Pekinie, oświadczył w czwartek, że pragnie uczynić ze swego kraju prawdziwy ośrodek chińskiej ekspansji handlowej na całą Amerykę Łacińską.
"Chcemy przekształcić Chile w autentyczne centrum biznesu i wrota dla chińskich przedsiębiorstw, aby mogły one dotrzeć do całej Ameryki Łacińskiej" - powiedział Pinera, prezentując ten plan podczas konferencji poświęconej innowacyjności w biznesie.
Odbywa się ona w Pekinie z udziałem 37 szefów państw i rządów.
Jorge O'Ryan, dyrektor rządowej chilijskiej instytucji "ProChile" koordynującej działania, które mają na celu zwiększanie chilijskiego eksportu oraz przyciąganie zagranicznych inwestycji, oświadczył podczas tego spotkania, że Chiny są obecnie "głównym partnerem handlowym Chile".
Wzrostowi wymiany sprzyja zawarty między obu krajami układ o wolnym handlu.
W roku 2018 wartość wymiany handlowej między Chinami a Chile, liczącym 18 milionów ludności, wzrosła o 24 proc. i wyniosła prawie 43 miliardy dolarów. Wymiana ta stanowi obecnie 30 proc. obrotów chilijskiego handlu zagranicznego.
Prezydent Pinera podczas wizyty w Pekinie odwiedził m.in. siedzibę chińskiej firmy Didi (odpowiednik Ubera), która ma jeszcze w tym roku zacząć operować w Chile.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych