ew
Pomimo trudnych czasów wypłacamy dywidendę - jej wypłata w zaproponowanej wysokości to rozsądna i optymalna decyzja - ocenił prezes Grupy Lotos Paweł Jan Majewski. Dodał, że kolejne inwestycje zapewnią spółce wzrost i będą wsparciem dla gospodarki po pandemii.
Zarząd Lotosu poinformował w środę, że zarekomendował przeznaczenie ponad 184,8 mln zł na wypłatę dywidendy, co oznaczać będzie złotówkę na jedną akcję spółki. Pozostała część zysku firma chce przeznaczyć na kapitał zapasowy. Jak wynika z komunikatu, pozostała część zysku netto, czyli 649 mln zł ma trafić na zasilenie kapitału zapasowego spółki. Lotos poinformował ponadto, że zarząd zaproponował 14 września 2020 r. jako dzień dywidendy oraz 28 września br. jako dzień jej wypłaty. Spółka zastrzegła, że ostateczną decyzję ws. podziału zysku i wypłaty dywidendy podejmie walne zgromadzenie.
"W ubiegłym roku Lotos osiągnął po raz kolejny dobre wyniki finansowe. Z tego względu zarekomendowaliśmy walnemu zgromadzeniu podzielenie się wypracowanym przez nas zyskiem z akcjonariuszami. Równolegle jednak musimy myśleć o bezpieczeństwie finansowym naszego koncernu, do czego zobowiązuje nas odpowiedzialność za prowadzone przedsiębiorstwo. Kolejne inwestycje nie tylko zapewnią spółce wzrost w długim okresie, ale będą również ważnym wsparciem dla gospodarki odradzającej się po pandemii i gwarancją zleceń dla szerokiej grupy naszych interesariuszy. Wypłata dywidendy w zaproponowanej wysokości to naszym zdaniem rozsądna i optymalna decyzja w obecnych okolicznościach" – podkreślił cytowany w przesłanym PAP komunikacie prezes Grupy Lotos Paweł Jan Majewski.
Prezes ocenił, że grupa Lotos ma stabilną kondycję finansową, na którą składają się zarówno niskie zadłużenie koncernu, jak również płynność pozwalająca na efektywne realizowanie bieżących procesów oraz dalszych inwestycji. Dodał, że na inwestycje w 2020 r. spółka chce wydać ok. 1,4 mld zł. Poinformował, że spółka dodatkowo zabezpieczyła 500 mln zł na realizację inwestycji w projekt "Polimery Police". Dodał, że aktualnie realizowane projekty to m.in. budowa pilotażowej stacji dokującej LNG czy kolejnego nalewaka kolejowego oleju napędowego.
"Finalizacja kolejnego nalewaka zapewni odblokowanie +wąskiego gardła+ logistycznego w transporcie paliw, a w szczególności diesla, na rynek krajowy. Dzięki temu zwiększymy bezpieczeństwo polskich klientów na stacjach, zmniejszając ich zależność od importowanego produktu. W tym roku ma również zapaść finalna decyzja inwestycyjna m.in. odnośnie Hydrokrakingowego Bloku Olejowego oraz morskiego terminala przeładunkowego na Martwej Wiśle” - zaznaczył prezes Lotosu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych