pc
Relacje polsko-amerykańskie trzeba budować na wszystkich poziomach - powiedział we wtorek premier Mateusz Morawiecki. Wskazał, że bardzo ważne są relacje m.in. w takich dziedzinach jak gospodarka, wymiana kulturalna, społeczna, turystyka, obronność i geopolityka.
Premier w rozmowie z portalem Interia.pl powiedział, że Polsce zależy zarówno na przyciąganiu kapitału amerykańskiego, jak i na otwarciu rynku amerykańskiego na polskie produkty.
"Trzeba również wspomnieć o wielkiej sprawie, jaką jest uniezależnianie się Polski od jednego dostawcy gazu i dzięki temu malejącej cenie tego gazu, bo poprzez to mamy lepszą cenę dla polskich przedsiębiorców i polskich gospodarstw domowych. A więc ta współpraca polsko-amerykańska, rozbudowa polskiego terminala LNG w Świnoujściu, już daje dobre rezultaty" - powiedział szef rządu.
Podkreślił, że współpraca polsko-amerykańska powinna się odbywać w wielu wymiarach: w zakresie bezpieczeństwa obronnego, w obszarze technologii, energetycznym i współpracy handlowej. "Zależy mi na tym, aby polscy przedsiębiorcy mieli łatwiejszy dostęp do wielkiego, amerykańskiego rynku" - mówił premier.
Zaznaczył, że we wtorek rano polscy przedsiębiorcy w rozmowach z nim deklarowali zainteresowanie wejściem na rynek amerykański. "A więc pewnie tak jak w życiu relacje są bardzo ważne w bardzo wielu różnych dziedzinach, takich jak gospodarka, wymiana kulturalna, społeczna, turystyka, ale oczywiście też współpraca w zakresie obronności, geopolityka, dyplomacja i polityka. Więc raczej nasze relacje ze Stanami Zjednoczonymi widzę jako wielobarwne, bardzo dobre, nigdy chyba nie były tak dobre jak teraz" - ocenił Morawiecki.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych