ew
Złożenie wniosku do Komisji Europejskiej w sprawie fuzji Orlenu z Lotosem planowane jest do końca czerwca - poinformował w czwartek w Warszawie prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
Mówiąc w czwartek o planach fuzji z Lotosem prezes PKN Orlen stwierdził, że „wszystko idzie zgodnie z planem”. Dodał, że złożenie odpowiedniego wniosku do Komisji Europejskiej planowane jest do końca czerwca. "Pracujemy intensywnie nad warunkami. Takie procesy trwają, ale chcemy go zdecydowanie przyspieszyć" - powiedział prezes PKN Orlen.
Jak mówił w maju Obajtek, wniosek koncentracyjny do Komisji Europejskiej ma być złożony, gdy wszelkie wątpliwości i kwestie dotyczące przejęcia Lotosu przez Orlen będą już rozstrzygnięte.
Pod koniec lutego 2018 roku PKN Orlen i Skarb Państwa podpisały list intencyjny w sprawie przejęcia przez PKN Orlen kontroli kapitałowej nad Grupą Lotos, a w listopadzie PKN Orlen złożył do Komisji Europejskiej roboczy wniosek w sprawie przejęcia Lotosu. Jak informował zarząd płockiego koncernu, wersja robocza wniosku stanowi podstawę do wypracowania, wspólnie z Komisją Europejską, finalnej wersji, w której znajdą się precyzyjnie określone warunki, 'na bazie których PKN Orlen będziemy mógł zrealizować transakcję przejęcia Grupy Lotos".
Jak anonsował wcześniej płocki koncern, w pierwszym etapie planuje on nabyć 32,99 proc. akcji Grupy Lotos od Skarbu Państwa, a następnie ogłosić wezwania na zakup jej akcji reprezentujących do 66 proc. ogólnej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu.
PKN Orlen ma obecnie 1787 stacji paliw w Polsce. Po przejęciu Grupy Lotos liczba ta zwiększy się do 2382 punktów. W przeliczeniu na udziały rynkowe stacje Orlenu mają w Polsce około 34 proc., a po przejęciu sieci Lotosu udział ten wzrósłby do ponad 40 proc.
PKN Orlen ma też obecnie 582 stacje paliw na rynku niemieckim (stacje ekonomiczne pod marką Star), 409 w Czechach (pod marką Benzina, Orlen szacuje swój udział w tamtejszym rynku detalicznym na ponad 23 proc.) oraz 25 stacji na Litwie.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
3
Podatki marynarskie: Nowy/Polski Ład, a marynarze
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych