ew
PKN Orlen przedstawił Komisji Europejskiej warunki zaradcze dotyczące przejęcia Lotosu - poinformował we wtorek prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
"Złożyliśmy Komisji Europejskiej propozycje warunków zaradczych, które oceniamy (...) jako dobre i nadal prowadzimy w tym zakresie dialog" - powiedział Obajtek.
Obajtek zaznaczył, że chodzi o warunki, które "pozwalają (...) nam przeprowadzić tę transakcję, a Skarbowi Państwa pozwalają zgodzić się na tę transakcję". Jak mówił, na obecnym etapie nie może przedstawić szczegółów.
Prezes, pytany o zastosowaną w negocjacjach z KE procedurę "zatrzymania zegara" (ang. "stop the clock") powiedział, że uzyskanie dodatkowych informacji, o które poprosiła Komisja, wymaga dostosowania systemu informatycznego spółki. "W związku z tym prosiliśmy o zastosowanie procedury +stop the clock+ z racji tego, żeby nam ten czas nie biegł". Podkreślił, że procedury takie są stosowane w przypadku fuzji, na wniosek Komisji lub na wniosek zainteresowanego. Obajtek podkreślił, że mimo procedury "zatrzymania zegara" trwają rozmowy z Brukselą dot. przejęcia Lotosu.
Pod koniec września Orlen informował w komunikacie, że spółka i Komisja Europejska zdecydowały się na zastosowanie procedury "zatrzymania zegara" w negocjacjach dotyczących zgody na przejęcie przez płocki koncern Grupy Lotos. Zastosowanie procedury "stop the clock" oznacza, że KE dała spółce więcej czasu na przygotowanie dodatkowych, szczegółowych informacji w procesie przejęcia kapitałowego Lotosu. W opinii koncernu zastosowanie procedury to korzystne rozwiązanie dla obu stron procesu negocjacji. Dzięki procedurze „zatrzymania zegara” PKN Orlen zyskuje czas na zebranie dodatkowych informacji, a Komisja będzie miała więcej czasu na przeanalizowanie przedstawionej dokumentacji przed podjęciem finalnej decyzji - zaznaczył płocki koncern.
Komisja Europejska ma teoretycznie czas do 22 stycznia 2020 roku na wydanie decyzji w sprawie połączenia Orlenu z Lotosem. Termin ten zostanie jednak wydłużony o czas stosowania procedury "stop the clock".
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych