ew
Do końca czerwca br. firmy mogą składać wnioski o wsparcie inwestycji w infrastrukturę B+R w programie Inteligentny Rozwój. W konkursie do podziału jest 350 mln zł - poinformował we wtorek resort funduszy i polityki regionalnej.
MFiPR wyjaśniło, że środki można wydać na budowę lub unowocześnienie centrów badawczo-rozwojowych, a środki, które są dostępne w konkursie - 350 mln zł do podziału - mogą otrzymać przedsiębiorcy zarówno z sektora MŚP, jak i duże przedsiębiorstwa.
"Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców, którzy nie tylko muszą mierzyć się z aktualnymi sutkami pandemii, ale również chcą zaplanować działanie rozwojowe. Postanowiliśmy dać więcej czasu na przygotowanie i złożenie wniosków konkursowych. Jest o co walczyć, bo do podziału jest 35 milionów złotych dla inwestycji zlokalizowanych w województwie mazowieckim oraz 315 milionów złotych dla pozostałych regionów" – powiedziała, cytowana w komunikacie, minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak.
Resort wytłumaczył, że dofinansowanie można wykorzystać na tworzenie lub rozwój centrów badawczo-rozwojowych - na inwestycje w aparaturę, sprzęt, technologie i inną niezbędną infrastrukturę, która służyć będzie prowadzeniu prac badawczo-rozwojowych na rzecz tworzenia innowacyjnych produktów i usług.
Dodał, że przedmiotem dofinansowania mogą być wydatki inwestycyjne, koszty odpowiedniej wiedzy technicznej oraz koszty doradztwa i równorzędnych usług wykorzystywanych na potrzeby projektu, a także koszty zakupu materiałów i produktów związanych bezpośrednio z realizacją projektu.
MFiPR zaznaczyło, że szczegółowe informacje można znaleźć na stronie http://www.poir.gov.pl/nabory/1-81/.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych