gm24
Komisja Europejska zatwierdziła w poniedziałek polski program wsparcia dla gospodarki dotkniętej pandemią koronawirusa w wys. 450 mln euro (ok. 2 mld zł) - poinformowała KE w komunikacie.
„Ten polski program o wartości 450 milionów euro - współfinansowany z funduszy strukturalnych UE - umożliwi Polsce dalsze zwiększenie dostępu do płynności potrzebującym przedsiębiorstwom poprzez udzielanie pożyczek i gwarancje państwowe na pożyczki pokrywające 100 proc. ryzyka w wysokości do 800 tys. euro na przedsiębiorstwo. Wsparcie pomoże firmom działającym we wszystkich sektorach kontynuować działalność w trakcie i po wybuchu pandemii koronawirusa" - poinformowała wiceszefowa KE Margrethe Vestager, odpowiedzialna za politykę konkurencji.
Komisja Europejska zatwierdziła program o wartości 450 mln EUR (około 2 mld PLN) na wsparcie polskiej gospodarki w kontekście wybuchu koronawirusa.
Środki wsparcia dostępne w ramach programu będą współfinansowane z funduszy strukturalnych UE (Europejski Fundusz na rzecz Inwestycji Strategicznych - EFSI). Program został zatwierdzony na podstawie tymczasowych ram prawnych dotyczących pomocy państwa przyjętych przez Komisję w tym roku z powodu pandemii.
Państwa członkowskie mogą decydować o sposobie wykorzystania funduszy strukturalnych UE zgodnie z zasadami EFSI i - w przypadku gdy fundusze te są wykorzystywane do udzielania wsparcia przedsiębiorstwom, być może przy współfinansowaniu ze strony państwa członkowskiego - zgodnie z zasadami pomocy państwa UE. Wsparcie będzie miało formę pożyczek i gwarancji publicznych na pożyczki.
Program będzie dostępny dla firm działających we wszystkich sektorach, które mają dostęp do europejskich funduszy strukturalnych i borykają się z trudnościami w wyniku wybuchu koronawirusa. Jak podała KE, szacuje się, że ze wsparcia skorzysta około 7 tys. przedsiębiorstw.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych