pc
Iran ostrzegł w niedzielę Wielką Brytanię, aby powstrzymała swe "krajowe siły polityczne" zamierzające eskalować napięcie między dwoma krajami po przejęciu przez Iran tankowca Stena Impero pod banderą brytyjską.
Londyn określił przejęcie przez Iran w piątek tankowca Stena Impero pod brytyjską flagą jako "wrogi akt" i odrzucił wyjaśnienia Teheranu, że jednostka była zamieszana w incydent w cieśninie Ormuz.
"Rząd Wielkiej Brytanii powinien powstrzymać swe krajowe siły polityczne, które chcą eskalować istniejące obecnie napięcie pomiędzy Iranem a Wielką Brytanią. Jest to dość niebezpieczne i nierozsądne w tak trudnym czasie w regionie" - napisał na Twitterze wysłannik Iranu do Wielkiej Brytanii Hamid Baeidineżad. Dodał, że "Iran jest jednak zdecydowany i gotowy na różne scenariusze".
Dzień wcześniej szef brytyjskiego MSZ Jeremy Hunt zagroził Iranowi "poważnymi konsekwencjami" za przejęcie przez Gwardię Rewolucyjną brytyjskiego tankowca Stena Impero w rejonie cieśniny Ormuz. Jak zaznaczył postawa Iranu jest kompletnie nie do zaakceptowania.
Według irańskich władz 23-osobowa załoga Stena Impero jest w porcie Bandar Abbas i ma się dobrze i trwa obecnie śledztwo w sprawie kolizji jednostki z irańskim kutrem rybackim.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych