ew
Za zgodą Komisji Europejskiej o 37 mln zł zwiększy się dofinansowanie na dokończenie inwestycji na szlaku Wielkich Jezior Mazurskich, w tym przebudowę i umocnienie pięciu kanałów żeglugowych - poinformował w czwartek Urząd Marszałkowski w Olsztynie.
Jak wynika z komunikatu, po negocjacjach z KE udało się przesunąć środki i zarząd województwa zatwierdził zwiększenie kwoty przeznaczonej na modernizację starej śluzy w Guziance oraz przebudowę i umocnienie pięciu kanałów żeglugowych.
"Komisja Europejska zgodziła się na nasze postulaty i to jest naprawdę duży sukces, bo większości tych zadań, jakich my potrzebujemy, Unia już nie dofinansowuje" - ocenił marszałek województwa Gustaw Marek Brzezin.
Według regionalnego samorządu, budżet inwestycji udało się powiększyć o 37 mln zł, czyli do blisko 100 mln zł. Było to konieczne, bo od czasu tworzenia pierwotnych kosztorysów przed kilku laty nastąpił znaczny wzrost kosztów realizacji, związany ze zmianami na rynku budowlanym.
Pieniądze mają być przeznaczone na inwestycje na szlaku Wielkich Jezior Mazurskich; remont zbudowanej w 1879 r. i obleganej w sezonie przez żeglarzy śluzy Guzianka I, a także przebudowę i umocnienie mazurskich kanałów leżących na szlaku od Giżycka do Mikołajek: Szymońskiego, Giżyckiego, Mioduńskiego, Grunwaldzkiego i Tałckiego.
Fundusze na realizację tych zadań zostały zapisane w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, za którego realizację jest odpowiedzialny zarząd województwa. Według urzędu marszałkowskiego, ponad 80 proc. z 1,7 mld euro, jakie region ma do dyspozycji w tym programie, jest już zapisane w umowach.
Projekt dotyczący wspieranych ze środków UE inwestycji związanych z transportem wodnym i podnoszeniem jakości infrastruktury turystycznej przeprowadza Stowarzyszenie Wielkie Jeziora Mazurskie skupiające miejscowe samorządy oraz Wody Polskie. Jedną z wielu realizowanych inwestycji było zbudowanie w Rucianem - Nidzie nowej śluzy Guzianka II, która ma być oddana do użytku w tym roku.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych