pc
Sytuacja w Zatoce Perskiej wymaga współpracy USA i Europy - powiedział wiceminister Spraw Zagranicznych Marcin Przydacz w Helsinkach podczas spotkania szefów MSZ państw UE. Ministrowie rozmawiali m.in. o sytuacji w Zatoce Perskiej oraz na Bałkanach Zachodnich - poinformowało w piątek MSZ.
W dniach 29-30 sierpnia w Helsinkach odbywa się nieformalne spotkanie ministrów spraw zagranicznych państw Unii Europejskiej. Bierze w nich udział podsekretarz stanu w MSZ Marcin Przydacz.
Przedstawiciele polityki zagranicznej państw UE rozmawiali o sytuacji w Zatoce Perskiej, na Bałkanach Zachodnich, zagrożeniach hybrydowych oraz kwestiach związanych z Arktyką - podało biuro prasowe MSZ.
"Sytuacja w Zatoce Perskiej budzi nasze poważne zaniepokojenie. Deeskalacja napięć wymaga współpracy Stanów Zjednoczonych i Europy" - powiedział Przydacz.
Wiceminister spraw zagranicznych podkreślił także "konieczność dalszego rozwoju zdolności Unii Europejskiej w dziedzinie zwalczania zagrożeń hybrydowych i wzmocnienia współpracy Unii Europejskiej i NATO w tym zakresie".
Podsekretarz stanu w MSZ "zwrócił uwagę na aktywność Polski w zakresie długofalowych działań stabilizacyjnych, zachęcając do udziału w pracach grup roboczych Procesu Warszawskiego".
MSZ poinformowało, że wiceminister Przydacz wziął udział w dyskusji nt. Bałkanów Zachodnich, wspólnie z przedstawicielami państw Półwyspu Bałkańskiego. Przydacz przypomniał o "aktywności Polski w regionie Bałkanów Zachodnich, m.in. poprzez działania w ramach tegorocznego przewodnictwa Warszawy w Procesie Berlińskim."
"Polska oczekuje pozytywnych decyzji UE w październiku br. dotyczących rozpoczęcia negocjacji akcesyjnych z kolejnymi państwami bałkańskimi" - mówił.
W rozmowach o Arktyce Przydacz zaznaczył zaangażowanie Polski w tej sprawie. "Warszawa jest m.in. obserwatorem w Radzie Arktycznej i inicjatorem Formatu Warszawskiego, gromadzącego państwa" - powiedział.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych